AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Elin Haglund - 7 januari 2009 12:40

har vi haft idag. Underbart! Jag blir bara så glad när det är så fint väder ute och igår kom det även lite snö så nu har vi snö oxå, kunde det bli bättre än så?!:-) Jag och Marie plus hundarna tog en lång promenad på 2 timmar idag på fm i det underbara vädret. Vi gick vid Gladö Kvarn och över Kvarnsjön så det blev en rejäl promenad, skönt! Några bilder från dagen......


 

En härlig vy över Kvarnsjön. 


 

Marie och hundarna poserar.


 

Sen var det min tur att posera:-)...Glad är jag iaf.


Igår så blev det lite lydnadsträning på promenaden vid golfbanan i Ågesta. Mr M fick köra lite varierad kompott, momenten i lägre klass men på ett lite annorlunda sätt:-) Och han tyckte att det var lite jobbigt när han faktiskt måte koncentrera sig för att hänga med, med vad jag ville att han skulle göra. Han fick nöja sig med beröm från min fina stämma:-) när han var duktig, men på sista fria följet så fick han sin kamptrasa. Det gick riktigt bra! (fast som sagt allt är ju relativt:-))


Efter promenaden igår så fick Mirko köra lite skydd på mej (jag fick ju låna en kort ärm av Remy så länge tills jag har köpt mej en egen ärm, det var snällt av honom!) Jag körde inskick, bevakning......när han bevakade fint så fick han gå in i bett för att sedan köra släppanden och utbackningar, när han låg på fint avstånd med fin bevakning så fick han sin kära boll:-). Det funkade riktigt bra! Jag ska ligga i med detta nu tills jag ska träffa Remy igen.


jag fick tips av både Patrik & Remy att inte satsa på en fullstor svensk ärm utan att jag ist. skulle köpa en mindre ärm som är lättare att jobba med när man ska köra Mirko själv, sen är ju även svensk ärmarna så satans dyra. Jag fick tips av Remy om en ringärm som Backamo säljer som ska vara bra och hålla passformen bra och den tar även emot hyfsat kraftiga bett så jag ska satsa på en sådan till att börja med så kan jag investera i en "riktig" svenskärm sen.


Vi brukar ju köra sökträning på onsdagar men idag blev det ingen eftersom vi var för få som kunde.


Snart är det dax för jobbet igen....











































Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards