AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Elin Haglund - 12 januari 2009 18:35

Ja idag var det "på det igen" med pajformen.......han har ju som sagt förstått att han ska ha båda frambenen i formen (det fattade han snabbt) men det verkar som sagt vara svårt för honom att förstå att han även måste få någon till tass för att få godis......men idag blev det en ny taktik.....jag tog en större "form" oxå låg fokuset på att få honom att ställa sig med båda bakbenen i formen istället......Nu förstår Mr M med ingen bakdelskontroll at all:-) att han ska ha båda frambenen eller båda frambenen i formen.......nu borde det väl gå att få honom att förstå under nästa pass att han ska i med 3 ben, får väl se hur det går?.....fortsättning följer:-)


Jag fortsatte även med fingertarget, det är inga som helst problem, men nu tänkte jag ju försöka att använda den "nyvunna kunskapen" som Mirko har lärt sig till att överföra det till min mun.....hur nu det ska gå till? Någon som har något tips?.....det kommer att lösa sig, jag får testa mej fram.


Natten som var så fick Mirko sova hos Marie och Erik eftersom jag ändå kulle hämta Svea påvägen hem från jobbet på morgonkvisten. Sen blev det sängen i 3 timmar för att sedan gå upp för att kunna ställa om dygnet. Jag åkte sedan till klubben, där jag började med att hundarna fick en lång promenad. Det var ju så fint ute bara för 3 dagar sen för men nu är all snö borta och det är plus grader och lerigt ute....så nu är det slut på att ha det rent hemma:-) Det var så himla skönt nu när det har varit kallt ute med tanke på städning inomhus. Sen kom Linn & Loke till klubben och det blrv uppletande får båda hundarna. Mr M hade nog en liten formsvacka eller så berodde det på vinden för gud vad det blåst ute idag och man kan ju inte själv veta hur vinden ligger....Men en dålig dag kan ju alla ha så det är inget jag lägger energi på eftersom han har gått så jäkla bra på sistone när det gäller uppletande.


Sen fick Mirko körde lite släppanden och utbackningar innan bilen bar av hemåt. På fre eller lör är det dax för att köra ett pass för Remy igen, skojigt! Jag har ju jobbat lite med släppanden och utbackningar, vi får väl se om vi har gjort några framsteg? sedan förra passet som vi körde för honom.


Hua!......nu känner jag att tröttheten kommer över mej....zzzzz.....så nu blir det lite tv-tittande

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards