AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Elin Haglund - 5 januari 2009 14:51

Idag var det ännu en härlig, kall dag. Det är nog 4:e dagen i rad som det ligger mellan minus 10-12 grader ute. Igår kväll när jag skulle gå å lägga mej så stod termometern på -14 grader, brrrr...... Även fast det är riktigt kallt så är det ändå riktigt mysigt och skönt. Det är verkligen skönt att slippa slasket ute och smutsen inne:-) Idag så blev det en lång promenad med Marie och Svea vid Kvarnsjön. Vi gick på isen stundtals, jag som brukar vara lite feg att gå på isen men nu har det ju varit kallt ute sedan julafton så det ska väl mycket till för att isen inte ska hålla då:-) Hundarna busade järnet! Tro det eller ej men jag hade med mej kameran idag!:-) jag tog några bilder  men sen tog självklart batterierna slut.....suck......och jag fick fortsätta att knäppa med mobilen istället. Sen så blev det lite handling, diskning och ikväll så ska det tvättas och städas.....allt sådant tråkigt men det är ju ett måste ibland......

 

 

 

 

 


Igår eftermiddag så bar bilen iväg till Bromma där jag skulle träffa Remy och träna skydd:-) Jag mailade honom efter att jag hade varit på kurs för honom och frågade om det fanns möjlighet att komma ner och träna för honom.....sen hörde han av sig och sa att han hade börjat jobba i Stockholm varannan vecka och att jag gärna fick passa på och träna för honom när han väl är uppe i Stockholm och jobbade. Så igår körde vi första passet, skit skoj! Det var ju så himla kallt ute så vi körde inomhus.......


.......Mirko fick köra inskick, satte på linan igen och när han befann sig på rätt avstånd så ett snabbt ryck från mattes sida för att sedan släppa efter på linan.....jag fick även börja att gå fram till honom och klappa om honom när han låg i bevakning, första gången jag gjorde det så villa han gärna flytta närmare figgen men sedan gick det riktigt bra! Han gör faktiskt liggande bevakningen riktigt bra!:-) Sen körde vi transporter, jag fick tips av Remy...... när jag har kört transporter tidigare så har Mirko bara haft fokus på mej även fast jag inte ens har använt fot-kommandot, men jag vill ju att han ska ha fokus på figgen och på mej så Remy backade så att han hade ansiktet mot mej och Mirko och sedan hade han ärmen på vänster arm......det funkade hur bra som helst! Mirko började då att pendla mitt sitt huvud men höll ändå fin position vid min sida:-)......


.......Nu ska jag själv tills nästa gång jag ska träna för honom träna utbackningar, släppanden, inskick(bevakningar, mängdträning) och transporter.....måste ju se till att vi har gjort framsteg till nästa gång:-) Vi avslutade passet med att Mr M fick köra några sökövningar inomhus, finns hur mycket utrymmen som helst där inne:-) Första stället fick han jobba rejält för att hitta Remy men på det andra stället så tog han honom klockrent. Mr M jobbade på riktigt fint! Jag tog med mej kameran i hopp om att jag skulle lyckas ta några bilder men så blev det inte, men någon gång kanske Linn ska hänga med och titta så då kanske hon kan ta några bilder?


Jag läste på nätet om en borste till hundar som ska heta "Firminator"(töntigt namn eller vad?), den lät verkligen helt suverän men jag trodde inte riktigt på det. Sen träffade jag en tjej på klubben som hade köpt den och sa att den var helt suverän så jag kunde inte låta bli utan åkte och köpte den och gissa om den var bra?! JA....! Alla som har hundar som släpper hår så kan jag verkligen rekomendera den borsten och den fungerade även helt super på lilla kisse missen! Här nedan lägger jag in en bild, jag borstade väl Mirko några få minuter och kolla bara vad mycket hår som han tappade!

 

Inte sådan bra bild men kolla högen!


En fullspäckade helg är snart över.... 








Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards