AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Veckan som gått......

Av Elin Haglund - 17 januari 2009 16:04

Ja då ska jag summera veckan som gått med lite bilder......


I måndags träffades jag och Linn på klubben för att köra lite uppletande. Det gick bra för oss båda, dock var Mirko lite förvirrad, men en gång ingen gång:-) Loke fick även göra någon vindövning på mej och sedan var Loke helt slut, härligt med en trött hund. Innan vi åkte hem så fick Mirko köra lite släppanden och utbackningar på mej......

Här har Loke hittat mej så då bjuder lektanten upp till lek.....


Här kör jag utbackningar på Mirko.....han har inte hunnit backa ut helt och lagt sig här......Fin mössa va?:-)


Ja på onsdag var det sök. Mr M gick som en klocka:-) Tyvärr inga bilder från dagen.


På torsdag så träffades jag å Linn på klubben för att träna lydnad. Dock strulade Linns hiss igen, dom bor på 8:e våningen och utan hiss så tar det en tid att ta sig ner för trappan....så jag hade hunnit träna klart när Linn kom till klubben. Men då passade jag på att träna passivitet med Mr M så han fick ligga vid sidan av plan när Linn å Loke tränade så passade jag på att knäppa lite kort på dom......

 

Här tränar dom på klossen för att i framtiden få till en riktigt snygg position...Loke var så himla duktig så!:-) Det var första gången som jag fick se honom göra det så det var roligt att se.


 

Det var riktigt kallt ute denna dag så Mirko fick ha sitt fina däcke där han låg och vaktade stolpen:-) Ja han ser ut som en riktigt gammal farbror där han ligger....men skenet bedrar! Han var inte direkt tyst emellanåt:-)


Igår var jag riktigt social:-).....först bar det av till Bea för att ta en promenad med henne och lilla Oliver som fick ligga i vagnen....

 

Så här påpylsad var lilla Oliver när vi skulle ut:-) Det var ju -10 grader ute....brrrr riktigt bitigt i luften.... Sen blev det en fika hemma hos Bea, men då fick Mirko ligga i bilen. Han är ju inte direkt van barn och det är klart att jag vill att han ska vänja sig men då ska man göra det men någon som är hundvan annars så stressar ju mamman upp sig och det blir ju inte direkt bra så han fick nöja sig med att ligga i bilen medan vi fikade......


Sen blev jag bjuden på middag hem till Linn & Kristoffer plus hundar på kvällen, men innan det blev middag så stack jag å Linn iväg och styrketränade så nu har jag ont i hela kroppen:-) Sen kom Linn och hämtade mej så att jag kunde få ta ett glas vin till maten för en gångs skull:-).....men innan vi åkte hem till Linn å Kristoffer så stannade vi till på skolgården och la ett varsitt asfaltsspår till Mirko och Loke.....Mirko var lite yvigare än vad han brukar vara.....han brukar ju spåra bra på asfalt men spåret var något svårare än vad det brukar eftersom jag gick över bänkar, över en hockeyrink, gallertrappar, över en scen etc ja ja ni förstår så jag var riktigt nöjd med honom ändå!


Sen hem till Linn där Kristoffer hade lagat mat, det var super gott! Tack så mycket för en trevligt kväll!

Jag å Nick myser i soffan.....


Mirko och Loke....Loke är inte så liten längre:-) 


Loke, Nick, Kristoffer, Mirko ligger och myser i mitt knä.....en knähund är vad jag har fått!


Idag så blev det lite lydnadsträning och uppletande med Susanne och Elisabeth.....

Mirko och jag visar upp våran fingertarget:-)

Mirko poserar efter att träningen är klar.....


Belöning.....


Kolla springsteget! Vilken kraft! Mr M skulle nog passa som rapporthund:-) Linn kom förbi en snabbis så hon hjälpte mej med en budföring eftersom hon var den enda som inte stod och höll i någon hund.....Jag tror inte att Mirko tycker om att springa alls!:-)


Kox började tyvärr att halta igen!:-( Vi får hoppas att det går över och att det inte är något allvarligt!


Efter träningspasset så blev det en kort promenad med Elisabeth och Sacco innan vi åkte hem.... Dom är så duktiga våra hundar! Dom fungerar inte alls ihop om dom skulle få leka för då skulle dom ryka ihop men att gå lösa tillsammans är inga som helst problem, dom vet vad som gäller: jag håller mej på min kant så håller du dej på din!


När jag kom hem så fortsatte jag med alla 4 tassarna i formen, vi har inte gjort det på jätte länge......och idag satt det! Han har nu lyckats med att sätta alla 4 tassarna i formen, bildbevis kommer någon annan dag! Sen har vi börjat med lite andra trix efter att jag blev inspirerad av www.klickerklok.se. Fanny Gott ska faktiskt komma till Stockholm i april! Synd bara att det är så dyrt, min ekonomi går inte riktigt med på det:-(


Ikväll så blir det skydd för Remy igen.....får väl se om jag å Mirko har gjort några framsteg?
































































 
 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

17 januari 2009 21:49

Tack själv! Det är rätt häftigt när han "exploderar" och sträcker ut i full fart så där Mr M! Härlig energi!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards