AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Jag blir bara förbannad!

Av Elin Haglund - 15 januari 2009 20:52

Jag hade lite tråkigt så jag gick in på blocket och kollade runt på lite olika saker.....sen tänkte jag att jag går in och tittat om det kanske finns någon kat som verkar fin som kanske skulle vilja komma till mej:-) Sen tittade jag även på hundar, inte för att jag ska ha någon där ifrån men det är alltid roligt att titta runt lite.  Men jag hann inte så långt innan jag blev förbannad!grrrr..... Vad står i början av de flesta annonser som gäller djur på blocket????.........


..........Vi måste tyvärr sälja vår älskade, underbara katt/hund på grund av allergier, tillökning i familjen, flytt utomlands etc.....ja ja jag kan skriva fler ursäker, men dessa verkar vara de vanligaste! Och jag tror att den riktiga anledningen till att de säljer sina ÄLSKADE djur som de älskar över allt för att de inte har tid, ork eller för att hunden nu inte längre är en söt liten valp utan den börjar bli en stor hund som inte är så söt längre och inte heller kanske är speciellt uppfostrad!


Jag blir j-vligt förbannad när inte folk tar sitt ansvar! det är inte bara att skaffa en katt eller hund eller något annat typ av djur och tro att djuren sköter sig själv, att dom inte behöver uppfostras, inte béhöver stimuleras, inte kostar pengar, inte hårar ner, inte förstör saker.....för det GÖR dom! Dom är ju bara djur!!


Folk som säljer djur på blocket är inte mycket värda i mina ögon (med risk för att det sticker i någons öga när jag skriver detta!) ok, jag vet....jag ska inte dra alla över samma kam! Det finns säkert vissa som talar sanning i dessa annonser men det kanske man skulle ha tänkt på innan man skaffade djur. Djur är inte bara en sak som man säljer när man inte längre orkar, inte klarar av dom utan ta tag i problemet och tänk över saken innan ni skaffar djur.


Sen förstår jag absolut folk som omplacerar eller säljer sitt djur vidare när det handlar om vad som är bäst för djuret!!men jag tror att i dessa annonser så handlar det om vad som är bäst och lättast för ägaren. Och det är en rejäl skillnad enligt mej!


Kram på er alla som tar hand om era hundar och andra djur och ser dom som djur och inte bara saker som man kan sälja vidare om man inte orkar längre!!

 
 
Angelica

Angelica

15 januari 2009 21:12

Tjingeling! Jag kan inte annat än hålla med dig om det du skriver. Finns ju hur mycket hundar/katter som helst till salu. Och oftast är dom i en "knepig" ålder. Hanhundar runt 1 till 2 år. *suck* Hoppas allt är bra annars och att vi kan ses och träna snart!
//Angelica

http://www.blogtown.se/blog.php?id=angelica_rosen

 
Patrik o Morra

Patrik o Morra

16 januari 2009 10:11

Halloj.

jag instämmer helt i ditt inlägg.
Ha det gott och se nu till och vara ledig så du/ni kan komma hit.

Ha det gott och en trevlig helg.

Kram
//Patrik

http://www.searchdog.se

 
Ingen bild

Kristina

16 januari 2009 10:36

INSTÄMMER och särskilt illa tycker jag det är när de sk "seriösa" uppfödarna lägger sina valpannonser där! Titar man sen på hur många hundar de får röntgade och har gjort MH så förstå man ju vilka köpare de får men det kvittar tydligen! *suck*
Ja nu får vi planera träningshelg snart igen!! =)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards