AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Årsresumé och mål för år 2009.....

Av Elin Haglund - 4 januari 2009 15:37

Jag börjar med att ge er en årsresumé för året som gått:


Januari

* Tränade mitt andra pass för Monika Lindblom.

* Inredde lägenheten, så att den faktiskt känns som en mysig lägenhet.

* Hela januari (när jag går tillbaka och läser min blogg) bestod av mycket irritation gällande Mr M från min sida.


Februari

* Bilresa ner till Göteborg och hälsade på Anna med hundar.


Mars

* Mirko fick ta sitt första frispår, han tyckte att det var super skoj.

* Usch en tragisk händelse hände i Mars. Hanna, en tjej jag pluggade med i Umeå blev mördad när hon var på semester i Thailand.

* Mirko drar med sig min bärbara dator över hela vardgasrumsgolvet, men som tur är klara sig datorn:-)

* Mirko och jag börjar träna sök.

* Maica flyttade hem till mig och Mirko. Det gick smärfritt.


April

* Vi startade Lkl 1, där vi var 4 poäng från 1:a pris. Vi nollade platsliggningen pga att två hundar började slåss. Mr M gjorde en suverän insats!

* Mr M får årets första fästing, usch! jag vågade ta bort den själv, en seger!:-)

* Träffade Johanna & Maczon på Tyresö BK, som var nere i Stockholm på besök.

* Startade en till LKl 1 helgen efter debuten och då fick vi vårt 1:a pris med 186,5p.

* Ett stor fel på min bil uppstod, vilket innebar att jag fick vara utan bil ett tag och jag blev 6000:- fattigare.


Maj

* Startade vår första lägre spår tävling på Norrköping BK, vi klarade specialen poängmässigt men inte lydnaden. Slutade på 462p och godkända.

* Startade vårt andra lägre spår på SSBK, det gick åt h-lvetet! Denna gång klarade vi lydnaden poängmässigt men inte specialen. Fast jag vann tävlingen:-)


Juni

* Fjällvandring i Funäsdalen med mamma, Mr M verkade trivas där när han fick springa lös hela dagarna på fjället.


Juli

* Kennel läger i Härnösand, där det blev mycket hundträning och hundsnack i goda vänners lag.

* Jag och Mr M skrapade ihop vår första titel när vi genomförde BH-provet med godkänt resultat.


Augusti

* Debut i Lkl 2, 1: a pris med 162p trots att vi nollade inkallande med ställande.

* Startade lägre spår för 3:e gången gillt och Mr M var billig efter tävlingen! Vi klarade inte uppflytt denna gång heller.


September

* Jag fixar en hemsida åt Mr M.


Oktober

* Jag och Mr M börjar träna skydd. Båda jag och Mr M blir helt såld på den grenen.

* Mr M får ett fint Back On Track täcke av pappa.

* Mr M får öroninflammation som inte alls blir så dyrt som det skulle kunna ha blivit eftersom jag fick kortisondroppar av Mimmi.


November

* jag och Mr M åkte ner till Kristina & Patrik i Karlstad för en hel helg med hundträning.

* Kurs gällande belöningsteknik/belöningskriterier för Monika Lindblom.

* Första snön kom men låg inte kvar speciellt länge.

* Mirko fick åka till veterinären och tömma sina analsäckar.


December

* Fokus ligger på att få bukt med Mr M´s pip. Detta har inneburit att jag har fått jobba med mig själv.


Jag uppnådde vissa av målen som jag satt upp för 2008 men inte alla, men det tar vi tag i år 2009.


När jag och Mr M började att få problem med pip så kände jag att det inte är säkert att vi kommer kunna tävla år 2009, men jag sätter upp mål ändå så att jag har något att sträva efter när jag jobbar med hans pip sen får vi se om vi ens kan komma ut på tävlingsbanan år 2009?


Mål för 2009:


Det är med en liten klump i magen som jag sätter upp dessa mål eftersom jag tycker det är svårt att sätta upp mål så att alla vet om dem. Bara för att det spär på min prestationsångest:-) men jag ser det som ett led i min personliga utveckling:-) Jag tror att det är bra att sätta upp både kortsiktiga och långsiktiga mål för träningens skull och i mitt fall för min egen skull:-) Så nu är det gjort iaf. sen får framtiden visa inte OM vi når dessa mål utan NÄR:-) För någon gång under Mr M´s livstid ska jag uppnå dessa mål, när jag skriver så, så känns det mer realitiskt:-)


Spår

* Starta lägre spår med uppflytt :-)

* Starta högre spår


Sök

* Starta lägre sök med uppflytt

* Starta högre sök


Skydd

* starta lägre skydd


Lydnad

* Starta Lkl 3 under hösten/vintern (har ju lagt lydnads momenten på is ett tag)


Men som sagt för att ens kunna starta någon tävling under 2009 så måste jag först få till Mr M´s fokus, koncentrations förmåga och pip så framtiden får utvis om ni får se oss ute på tävlingsbanorna under året?


Jag hoppas att ni alla får ett härligt år med fina framgångar och att era kära hundar får hålla sig friska!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

4 januari 2009 16:45

Visst har det hänt en hel del under året när man tänker efter. Kul att läsa en liten sammanfattning. Klart ni kommer att nå era mål! Du är envis som attan så det kommer gå kanon:)

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards