AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Promenad..........plus en fundering.....?

Av Elin Haglund - 16 maj 2009 13:09

.....idag blev det en promenad med Elisabeth & Sacco. Det var så himla länge sen vi träffades så därför var det extra trevligt att för en gång skull hinna ses!:-) Tack för sällskapet!det var uppskattat!!:-) Vi var ute i 2 timmar och E hade med sig fika som hon bjöd på, ännu trevligare:-)


Här kommer bilder från dagen..... Fotograf: Elisabeth(som vanligt:-)) Tack Elisabeth!

 

Efter ett tag kom vi fram till Kvarnsjön, där det blev ett litet dopp.


Baden baden:-)


Snacka om dubbelhaka:-)hahaha.....tänk vad ett halsband kan göra när man har mycket skinn och päls runt halsen:-)


Jag fastnade även på en bild, som vanligt en liten konstig min:-)


Elisabeth bjöd på korv, Mirko den lilla kräsna hunden skulle aldrig får för sig att äta korven hel som den är. Nej usch! SÅ självklart fick jag dela den i små bitar så passade det den bortskämda Mr M bättre:-)


Puss!


En and kom och simmade förbi när vi satt och fikade. Det var nästan som att han kände på håll att vi var där och ville komma och kolla om det fanns något att äta:-)


Jag tänkte på dej Josefin!snacka om mycket grodyngel som var vid den här sjön:-)


Mirko och Sacco har inte träffats på väldigt länge men dom skötte sig exemplariskt! Det är som att dom vet att dom ska låta varandra vara i fred. Dom tittar inte ens på varandra:-)


En härligt promenad och självklart ännu trevligare när vi fick sällskap:-) Tack för idag E!


Jag har även seriöst börjat fundera på att börja snusa igen:-) Jag har nästan bestämt mej för att aldrig mer försöka sluta snusa istället för att försöka sluta snusa....hihihi....ja ja jag får se vad jag bestämmer mej för?


































 
 
Ingen bild

Josefin

16 maj 2009 19:27

Ni verkar haft en härlig dag! :)Jag skrattar gott när jag ser grodynglena, nu verkar de finnas överallt... Kram

 
Ingen bild

Nettan

16 maj 2009 20:59

Hallå!
Ang grodyngel! det går väl an när de är yngel och är i vattnet!
Värre är det när de är på land....över allt!!!!På skorna, i skorna och runt hela området där man står! läskigt!!!!!man ser dem inte, men helt plötsligt känner man nå´t kallt! då är det för sent....de är överallt!!!!!!!!!!

 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

16 maj 2009 23:52

Instämmer i föregående inlägg - det går an så länge de är i vattnet! Snart är de uppe på land och då är det invasion, marken fullkomligen myllrar av dessa hoppande saker. Det ser ut som om marken kokar och det är omöjligt att gå utan att trampa ihjäl ett större antal. Jag vägrar promenera i dessa områden så länge det är grodinvasion. Så tack och lov att de nu befinner sig i vattnet - jag behöver inte bada:)
Tack för en trevlig dag Elin!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Helen

Helen

17 maj 2009 12:24

Men varför börja snusa igen?! Det vore väl korkat nu när du har varit så duktig. Att sluta röka var bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Jag skulle aldrig börja igen. Fast det är klart; det luktar ju mer om rökare än om snusare;)

http://home.swipnet.se/malle

 
Ingen bild

Linn

17 maj 2009 21:27

men elin! du kan ju inte börja igen när du varit så duktig! tänk den dagen du ska skaffa en liten knodd, då måste du sluta iaf ;) jag skulle iufs också kunna börja med tjejsnus, det gillar jag ju :P men jag håller det till festliga tillfällen för att slippa sluta!

 
Ingen bild

Elin

18 maj 2009 10:36

Josefin: Ja när du har letat livet ur dej så verkar det finnas hur mycket grodyngel som helst:-)

Nettan & Elisabeth: Ja det är väl mindre roligt när alla dessa grodyngel blir små grodor som finns precis överallt, men dom är bra söta när dom är små grodor än när dom blir stora och äckliga:-)

Helen: Nej jag vet att det är dumt att börja snusa igen, men jag blir bra sugen. Jag har fuskat lite men ska försöka att inte börja igen, det går så mycket pengar.

Linn: Ja skaffa knodd, det dröjer nog ett tag i och med att jag inte ens har en karl!:-)hahaha.....men jag förstår vad du menar. Och nej börja inte inte med tjejsnus!det var så jag började. Fast jag vet att du inte skulle göra det:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards