AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Stöd smällupproret ni oxå!

Av Elin Haglund - 30 december 2008 18:16

Ja som sagt som man kan läsa i många bloggar just denna tid är förbannelse över alla dessa smällare. Jag har ingen skotträdd hund men vem säger att jag inte kan få en skotträdd hund?! Jag läste i tidningen idag att på min gata igår så hade någon eller några slängt in smällare in i en lägenhet och in i ett trapphus!!Herre gud!Vad tänker folk med?! eller folk, nu kommer min förutfattade mening att det med all säkerhet är ungdomar som håller på, men de tänker inte på konsekvenser för deras agerande! Tänk om det hade varit MIN lägenhet och Mirko & Maica hade varit ensamma hemma!vad hade hänt då?! jag hade nog inte haft en skottfast hund längre iaf!grrrrr.....!


Jag tänker inte bara på hundar när det gäller smällare utan jag tänker oxå på alla vilda djur och alla oss människor. Här i Stockholm kan man läsa i tidningen titt som tätt att det har skjutits smällare på människor, på hundar och på hästar!men vart håller världen på att ta vägen?! När jag var liten så sköt vi oxå smällare men då var det bara på nyårsafton och mamma eller pappa var alltid med, vi fick aldrig skjuta raketer eller smällare själva, men nu verkar det vara andra tider. Om föräldrar skulle fullfölja sin plikt som förälder så skulle inte deras barn få ha smällare själva, barn under 18år får inte ens enligt lag köpa smällare så om föräldrarna skulle fullfölja sina plikter och inte köpa ut smällare till sina barn och om affärerna skulle hålla hårt på 18 års gränsen så skulle ju smällarna minska rejält utomhus.


Man ser små ungar som är ute och smäller smällare och raketer alldeles själva! Tänker inte deras föräldrar på vad som faktiskt kan hända deras barn, de kan ju lika gärna smälla av sig fingrarna och tänker inte deras föräldrar på att deras barn kanske är för unga för att kunna förstå konsekvenserna av deras smällande, att man kanske inte smäller smällare bakom människor eller djur. Barnen är inte gamla nog för att inse konsekvenserna av deras egna beteende. Förra året stod det 2 små grabbar säkert bara 10 år gamla, de stod och smällde smällare inne på våran innergård nästan alldeles utanför min balkong.....snacka om att det ekar! jag gick ut och sa till dom att de inte kunde smälla där. De frågade: "men vart ska vi smälla då?" Redan där förstår man ju att barn inte ska vara ute och smälla smällare själva!Punkt slut! Som det är nu så är det ju rena rama bagdad ute eller inte än men det kommer att bli det några dagar framöver!suck! Nu skulle man verkligen bo i ett hus på landet!:-) Jag avundas er alla som bor på landet denna tid på året!


Nog om detta!:-)

Ja ja i alla fall gå in och stöd smällupproret !!



 
 
Ingen bild

Nettan

30 december 2008 21:25

Ja, det är ju synd att du jobbar, annars hade du kunnat vara här! du är alltid välkommen, det vet du//kram på er

 
Ingen bild

Elin

30 december 2008 22:02

Nettan: Åh vad snällt!Å ännu mera synd att jag jobbar:-(annars hade jag mer än gärna kommit ner och hälsat på för att tillbringa nyår på "landet":-) Jag får komma ner någon annan gång!/Kram

 
Gunnelc

Gunnelc

31 december 2008 17:42

Gott Nytt År Elin!
kul att läsa din blogg, du skriver så man nästan "hör dig prata" med allt ditt engagemang.
Var rädd om dig och Mirko, och håll alla tummar för Mirkos lillebror Naigel, som snart ska iväg och prova L-testen. Kram från Älandsbro. PS
ser att jag inte behöver uppmana dig att akta Mirko för alla smällarna ikväll.

http://www.akjas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards