AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 6 december 2008

Av Elin Haglund - 6 december 2008 22:02

:-)......ja ett gott skratt fick jag mej nu på kvällskvisten när jag var ute på kvällspromenad:-)....jag hade precis gått klart å skulle bara runda sista kurvan då kommer......ja vilka tror ni???.....jo den sura skvaller gubben med den lilla lilla hunden och hans promenadsällskap en dam med en kockelspanniel eller nått!Mirko reser ragg å spänner sig och deras hundar sätter igång och skäller för fulla muggar varpå jag säger åt Mirko att tänk inte ens tanken!så passerar jag dessa surkarter å i och med att Mirko fortfarande känns spänd så vänder jag om och väljer att möta dom igen så att Mirko ska få en chans att slappna av och vänder sedan självklart tillbaka igen för jag måste ju komma hem till min lägenhet.....


.......när jag har gått en bra bit hör jag surgubben muttra något som han sjäkvlart inte vågade muttra när jag var inom hörhåll.....så jag vänder mej om å frågar(skriker:-)) om han sa något, men han säger inget men jag tror att dom hörde mej för den sura damen vände sig om! Så vad tror ni då?....jo jävulen flyger i mej och jag går åt det hållet dom går så att jag ska möta dom igen för att se om sura gubben vågar konfrontera mej?!:-)....jag ser dom längre fram på gångvägen, men då springer dom åt andra håller!ja ja dom får tycka att jag är en jobbig granne men det SKITER jag i!för han snackar skit om mej å min hund med alla i detta kvarter men han har inte vågat sagt något till mej vilket gör att jag tycker att han är en sur, feg skvallerbytta!:-)Så då ska jag iaf göra deras promenader jobbiga!hihihi....ja ja jag är kanske barnsliga iställer men det bjuder jag på!Jag verkligen h-tar människor som pratar skit med alla om en men inte kan komma å säga vad dom tycker direkt till personen det gäller!Hur skulle det vara med raka rör?!


ja ja nu ska jag inte lägger mer energi på denna surgubbe......men man blir bra sugen att flytta till ett hus i skogen så att man slipper sådana personer för sådana personer finns alltid!


Ja idag bar det av till Älvsjömässan å hund 2008. Jag å Linn tittade lite på agility, uppvisning med tullverkets narkotikahundar, elit lydnad å gick igenom alla ringar på utställningen....ojoj utställningsmänniskor är speciella människor:-) Sen hade jag riktat in mej på att shoppa men jag tyckte inte att det var någon bra shopping!Det var liksom inga speciella saker som fanns att handla så det enda jag kom hem med var en vattenskål till bilen å bajpåsar:-)......Det bästa var nog fikat:-)


Idag lurade jag Mirko.....tänkte att han skulle få ett märgben så att hans tänder fick jobba lite och i och med att han knappt tar emot godis eller andra gosaker utan att han har utfört något. Sådan har han varit sedan han var liten....så idag överlistade jag Mr M å gömde märgbenet så att han fick leta det å när han fick leta å sen hitta det så var det smaskens tyckte han:-)idag blev Mr M överlistad av mej!!:-)


Hörde att Morra fick lov att opereras!Usch! Hoppas att operationen gick bra! Jag tänker på lilla Morra Mus & Patrik!



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards