AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Elin Haglund - 18 december 2008 16:38

......jag påpekar att jag har fått en duracellkaning till hund!:-) Igår var det sökträningen å jäklar vad det gick! Mr M har ju bara fått kört markeringsövningar med den fasta rullen de 2 senaste sökträningarna men nu var det dax att se så att markeringarna även satt i sökarbetet. Och gissa OM markeringarna satt?!Japp det gjorde dom:-) Jag kan bara säga att det märktes att han inte hade fått kört något "riktigt" sök på 3 veckor!Jäklar i gatan vilken fart han hade! Det var full fart ut och då menar jag full fart!:-)Raka skick, tog rullen nästan i farten, tillbaka till mej med lika hög fart, för att sedan ha lika hög fart ut till figgen igen så himla roligt att se! Det här är nog den grenen som Mr M gillar bäst! Han tappade inte farten alls, fast när vi hade tränat klart så var han bra slut så att han la sig ner men det roliga var att det inte märktes alls under träningen utan då körde han bara på. det kan nog bli riktigt bra i frmatiden om jag bara fåt till han pip:-)


Nästa gång blir det figgar på varje slag igen för att nöta lite till på markeringarna, sedan blir det att ta upp tomslagen igen, måste köra mer kopplade påvis(för jag vet att han bara ser mej som ett bihang där bak i kopplet så få honom att gå sakta kan ju bli en projekt i sig:-))......


Idag blev det spår med Linda & Linn inkl. alla hundar så klart:-) Mirko gick som en klocka i spåret idag oxå! Han fick ett spår med massor med vinklar idag och hans slag har verkligen blivit mindre. Han gick till och med i ett behagligt tempo och med låg nos!Tjoho!:-) Jag håller inte med om att man inte ska blanda sök och spår. Det funkar ypperligt med Mirko, han spårar till och med bättre efter att har börjat med söket.


Jag och Mirko är inne i en topp vad gäller träningen, får bara se hur länge det håller i sig?Säkert  för all framtid:-)hihihi......man kan ju hoppas i alla fall! 


Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards