AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Elin Haglund - 9 december 2008 21:31

Ja jag kan inte säga annat än att vi kämpar på med att släcka Mr M´s oönskade beteende, som det så fint kallas:-) Vissa dagar går det riktigt bra å andra går det mindre bra, men jag känner mej positiv och kommer gå ut ur detta med ett bättre tålamod och som en klokare människa eller vad tror ni?hihi...man måste se det positiv i allt även om det kan vara svårare vissa dagar. Men jag känner redan att jag har nog aldrig i mitt hela liv haft sådant tålamod som jag har nu när det gäller hundträning så jag har redan utvecklats som människa och tror egentligen inte att jag kan lösa det på något annat sätt än på det sättet som jag gör nu.


Jag fick en bra liknelse mellan barn och hundar som piper idag......barn skriker för att de vill ha något av oss eller för att få uppmärksamhet och uppmärksammar vi dom då så vet dom att de lönar sig att skrika och bestämmer man sig sedan för att försöka att "släcka" det beteendet så kommer troligtvis barnet att skrika ännu mer och ännu högre efter ett tag då bebisen blir frustrerad och ledsen när den helt plötsligt inte får som den vill när den skriker.....hoppas att ni förstår min liknelse där:-)....jag har nu kört på detta sätt några veckor och börjar att se en liten eskalering vad gäller pipet men då tänker jag på denna liknelse och känner mej helt plötsligt lugn och allt känns så logiskt när jag tänker på denna liknelse:-) Det känns helt plötsligt så enkelt.....Mr M får helt enkelt aldrig "vinna" på att pipa, han ska aldrig få vinna eller få möjligheten att jobba när han piper utan han måste "tänka" efter lite och samla sig.....Idag tog det att bra tag innan han samlade ihop sig men är han väl hade samlat ihop sig så kunde vi jobba på bra:-)


Det har dom senaste veckorna handlat om att tänka om vad gäller träningen och inte bara tänla tävling utan tänka koncentration, uthållighet, "rätt" sinnesstämmning/aktivitetsnivå, jag har helt enkelt ändrat om vår träning och ska fortsätta med plus att köra konsekvent vad gäller pipet....



Vissa dagar känner jag mej optimiskt och andra dagar känns det jobbigt att inte bara kunna gå ut och bara köra på men den tiden kommer om jag lägger ett bra grundjobb på detta nu:-)



Ja ja nog om detta!känns som att ni som läser min blogg måste vara hyfsat less att läsa om detta men men det bjuder jag på om ni orkar läsa enda hit ner:-)


Jag vet att det har varit glest med bilder på sistone men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:-)det kommer lite bilder oxå någon dag:-)


kram på er alla! 

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards