AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Elin Haglund - 25 december 2008 22:00

jag såg just en dokumentär på tv......som handlade om flera människor som var mellan 30-45år som hade fått canser och ALS.....gud vad många det är som får cancer nu förtiden känns det som iaf......jag uppskattar verkligen livet och jag uppskattar det inte mindre när jag ser en sådan här dokumentär!!


.......Jag får ibland själv påminna mig själv när jag ibland klagar på livet(vilket jag ändå måste säga händer sällan, jag uppskattar verkligen livet!) Jag måste säga att jag har ett bra jobb som jag trivs med (även fast våran arbetsgivare tycker att vi ska jobba mer när jag egentligen ser mitt jobb som att tjäna pengar för att kunna njuta av livet för pengarna jag tjänar), att jag har mina underbara husdjur(som jag älskar över allt), underbara vänner som ställer upp i vått å torrt, min underbara familj som oxå alltid finns tillhands och ställer upp, en fin lägenhet som jag trivs (fast jag egentligen vill bo i ett hus på landet, men det ska inte bara vara en dröm utan det ska bli verklighet längre fram i livet), super trevliga och roliga och vettiga och kunniga hundträningskompisar, att jag som person verkligen gör det jag vill med mitt liv här och nu, att jag som person inte låter någon eller något stoppa mej om det är något jag vill göra i livet......så vad mer kan man begära!!Underbara liv som är till för att levas och upplevas!!!


Oj oj jag kanske blev lite för djup för vissa men jag kände att jag bara måste skriva lite om det som föll mej in efter att jag hade sett den fina dokumentären.


Man ska aldrig ta något för givet och man ska göra det man själv vill med livet och inte det andra personer tycker att man ska göra! Man ska inte ödsla energi på onöda saker(som surgubben i mitt kvarter:-)) utan lägg iställer energin på bättre saker i livet!


Puss på er alla!

Av Elin Haglund - 25 december 2008 16:01

har haft en härlig julafton! Jag & mamma firade jul hemma hos mej i år eftersom jag bara är ledig julafton och juldagen detta år så imorgon är det dax för jobbet igen. Suck! Vi har bara tagit det lugnt och gått långa promender, skönt! Jag var alldeles trött igår eftersom jag annars är väldigt dålig på att ta det helt lugnt så när jag för en gångs skull verkligen tog det lugnt och kopplade av så blev jag helt trött...... 


.......Mirko har vilat från träning i 4 dagar(imorgon är den 5:e träningsfria dagen för Mr M:-) Jag jobbade ju dag mån å tis så då blev det ingen träningen å sen har ju mamma varit här i 2 dagar) så han kommer att vara hyfsat på G när vi ska träna på nästa gång!som förhoppningsvis blir på fredag!:-) 


.....Av mamma fick jag pengar, vantar(som jag verkligen var i behov av då alla mina vantar har blivit hundvantar:-)), en jätte bra bok som jag kan rekommendera El choko(verklighetsbaserad bok, är böcker som jag verkligen helst läser) och ett spel. Mirko fick en leksak som det finns bilder på längre ner i bloggen och maica fick 3 små leksaker, som den ena som var en spindel som hon under kvällen åt upp benen på:-) så den spindeln levde inte särskilt länge.


Hoppas att ni som är ledig bra många dagar till:-)får en härlig ledighet!


Mamma å Mirko poserar....


Lek med den nya leksaken.....oj oj vad lång den lilla Mr M har blivit:-)


Hmm....ser ut som en vis farbror när han ligger med sin ben på det sättet:-)


Filosoferar....


Maicas nya "favoritplast"....under Mirkos vattenskål har hon somnat:-)


Den är min!;-)


























Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards