AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Elin Haglund - 29 december 2008 15:37

Idag så hade jag äntligen en LEDIG dag!så skönt! Jag tog lite sovmorgon för att sedan åka iväg till klubben å träna. Jag började med att gå ut ett spår till Mirko och sedan tänkte jag träna lite lydnad innan det var dax att gå spåret, men idag hade Mr M en pipig dag och jag kände att jag inte riktigt hade tålamod att stå stilla å vänta när det var -7 grader ute, men jag fick till några framåtsändanden men sen gav jag upp och gick och tog spåret. Jag har haft så himla långt tålamod men idag kände jag att jag inte hade det så att istället för att riskera att förstöra det som vi har jobbat upp så valde jag att inte köra någon mer lydnad eftersom jag kände att mitt tålamod inte var på topp!


.....Mr M gick riktigt bra på spåret, inget att klaga på! Trots att det var kallt och massor med frost på marken, som vi inte har spårat i så mycket. Han fick sig ett riktigt långt spår men han var kanppt trött när vi nådde slutet av spåret. När vi kom ner till bilen igen så valde jag att köra lite lydnad för att se hur det gick när han hade blåst ur sig lite. Och då gick han helt plötsligt som en klocka!:-) Det blev linförhet - ingen trängning alls! Tjoho!, läggande under gång, inkallande med läggande - idag så gjorde han bara fel vid ett tillfälle så jag ska nöta det lite till innan jag börjar variera ligg/stå på inkallningen.


Idag var det en super dag! Det var ca -7grader och sol så himla mysigt!Skönt att det är sådant fint väder när man för en gångs skull är ledig!:-)


Jag fokuserar ju stenhårt på att få till Mirkos pip (uthållighet, koncentration etc) sen ligger även fokuset på bruksmomenten som det ser ut nu. Lydnadsmomenten får ligga lite på hyllan ett tag tills vi har fått till så att bruksmomenten upp till elit sitter som handen i handsken:-)


Idag bjuder jag även på lite bilder i bloggen:-)

Det blev en promenad på golfbanan efter träningen. Det är helt suveränt att kunna gå på golfbanan nu när det inte är golfsäsong! Man kan i princip gå en timme på helt öppna ängar, helt underbart!


Mirko får posera vid en liten liten sjö som finns där....



Vidderna på golfbanan...:-)


Fin väder!


Ännu mera finväder!:-)


Kram på er alla och God fortsättning!


Nu måste jag ta tag i disken, suck!men ett måste när man har ett diskbeg över hela diskbänken...hihihi































Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards