AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Elin Haglund - 10 december 2008 13:44

Ett bra tag nu så har vi kört kryp nästan varje dag inomhus på mattan och jag tror nästan att poletten har trillat ner:-)tjoho! Idag så blev det krypträning hemme på mattan igen och jag sa kryp, ligg och han höll positionen super fint:-)ok vi har bara kört 1 steg i taget men idag körde vi 2 steg å han höll positionen ändå:-)Kan poletten ha trillat ner?Jag tycker även att han nu tar mindre krypsteg när han kryper å det är ju något jag har strävat efter, eftersom han har krypit så stort och det har du inneburit att han har hamnat ur position. Jag hoppas att poletten har trillat ner, nu är det bara att fortsätta träna så att vi får till detta moment oxå:-)


Idag så var det sökträning, idag å förra gången så fick Mirko bara köra markeringar med den fasta rullen eftersom det blev lite strul med den gången innan, men idag satt markeringarna klockrent! får väl se hur markeringarna fungerar nästa gång? Det uppstod nämligen problem med markeringarna när han var inne i ett sökbeteendet och förra gången och idag när vi har kört enbart markeringar så har han ju inte riktigt behövt leta efter figuranterna på samma sätt som ute i söket så det är upp till bevis nästa sökträning. Men han har fint teknik när han tar rullen!


Ja eftersom Helen frågade hur jag jobbar med pipet så ska jag försöka att förklara det kort, vilket inte är min starka sida:-)........ När han piper och ligger för högt i aktivitet så får han lägga sig ner tills att han har samlat ihop sig. Han får helt enkelt inte vinna på att pipa. Detta gör jag jämt men har som sagt även lagt omträningen på att köra mycket på fokus, koncentration, uthållighet och stabiltet. Jag har även lagt ut belöningen så att jag har extern belöning nästan jämt så att han inte blir så laddad på mej. Jag försöker att tänka lite bakvänt när det gäller Mirkos träning, för Mirkos del handlar det inte om kvantitet i momenten utan momenten sitter nog som de ska bara han är i rätt sinnesstämmning. Tillsammans med detta så kör vi en gång i veckan med kommendering och folk på plan så att han lär sig att vara i rätt sinnesstämmning även där. varierar väldigt mycket när belöningen kommer och försöker att belöna honom när han ligger i rätt aktivitetsnivå så att han inte ligger för högt i aktivitetsnivå när han får belöningen. Ja kort och gått kör jag typ så här men det är samtidigt svårt att riktigt förklara i ord hur jag kör.


Nu är det snart dax för jobb....

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards