AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Elin Haglund - 14 december 2008 18:16

nej det är inte Mirko jag pratar om:-) utan min vardagsrumsmatta. Satan i gatan vad skitigt den var! Jag är inte så kräsen av mej så det finns nog det ena och det andra på den mattan:-) Jag fick ett ryck idag så jag bestämde mej för att tvätta mattan så jag lyfte upp den och gissa OM det var grushögar under mattan?ja grushögar och en massa annat spännande oxå. Jag hittade helt plötsligt alla mina hårspännen som hade försvunnit spårlöst...och jag tror att lilla Maica är den skyldige:-)...som sagt jag lyfte upp mattan och då såg jag helt plötsligt vilken färg den egentligen skulle ha. Undersidan på mattan och översidan på mattan hade inte direkt samma färg:-)äckligt! Men nu är den ren och fin och jag har lovat mej själv att det inte ska gå 1 år till nästa gång mattan får se tävttmaskinen igen:-)


Sen klippte jag till gummimattan som jag har köpt till bagageluckan å det blev riktigt bra!Nu ska jag bara se till att röja upp bland alla hundsaker i bilen och köpa några nya lådor att ha sakerna i för dom lådorna jag har nu är för småa för att allt ska rymmas.


Idag blev det ett spår för Mirkos del. Det var jag, Linn, Elisabeth & Mimmi. E la Mirkos spår. I början gick han som en klocka men sen vet jag inte vad som hände? men han virrade lite  och det kändes som att han inte var lika säker på att han gick rätt....men vi tog oss runt iaf:-)och jag hjälpte honom inte alls utan han fick klura ut det själv, så jag ger mej själv en klapp på axeln för att jag agerade korrekt:-) Virrandet kan bero på att när E gick ut spåret så kom hon mitt där det stod flera rådjur fast jag ser det inte som en ursäkt :-)då jag vet att Mirko brukar klara den störningen men kan kanske ändå se det som en anledning till varför det var just där som han började att virra runt. Jag får se till att det blir lite fler spår för Mr M´s del i framtiden, det har hamnat lite i skymundan på sista tiden. Sedan blev det en promenad runt 5 km slingan vid Hellasgården. Tack för sällskapet idag tjejer!Det var super trevligt!:-)


Imorgon börjar en ny arbetsvecka.......

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards