AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Fan oxå!

Av Elin Haglund - 30 december 2008 13:07

Ja jag kommer till fan oxå:-) längre fram i inlägget.....


.....dagen började med en promenad med Marie & Svea, skönt att få sällskap! Mirko & Svea brukar ju springa för fulla muggar men idag så var det bara full fart i början av promenaden men sen så blev Svea mer intresserad av att lukta/leta efter rådjur så hon blev mindre intresserad av Mirko, men Mirko försökte å försökte att få Svea att leka med honom men han misslyckades fatalt:-) men de kom igång en liten sväng på slutet av promenaden.


Sen svängde jag förbi hemma hos Linn för att ta ut Loke & Nick på en promenad då Linn jobbar idag. Det gick faktiskt jätte bra! Loke kan ju vara ett yrväder (han är ju bara en liten bebis fortfarande:-)) men han skötte sig riktigt bra! Trots att han hann få i sig nästan en hel servett:-) Så Loke får en guldstjärna i boken idag:-) Men jag förstår vad du menar Linn, han har blivit bra stark:-) 


Och då till fan oxå!.....jag åkte sedan tillbaka till klubben för att träna lite lydnad för jag kände mej riktigt sugen att träna lite men FAN OXÅ, PIP-larsson var igång igen!!!! Ja ja jag vet att jag kommer att få räkna med bakslag men det har ju känts så bra de sista 2 veckorna men igår och idag så var det pip och åter pip!! Idag hade han verkligen svårt att samla sig! Jag körde på som jag brukar göra när han piper men han hade ändå svårt att samla sig så träningen fick idag bli att Mr M fick ligga stilla mycket sedan lyckades jag lite lite lydnad emellanåt när han blev lit mer samlad. Men jag kände även idag att mitt tålamod inte var på topp!Kände bara för att ryta i åt honom men jag gjorde aldrig det utan jag höll ut fast efter ett tag kände jag att jag började bli irriterad så då slutade vi och åkte hem......


......Hoppas bara inte att den toppen vi hade i träningen de senaste 2 veckorna var en tillfällighet!för då vet jag inte vad jag ska göra!men vi kör på som planerat och som jag har bestämt att jag ska köra, det kan ju ta tid. Är han inte i rätt sinnesstämmning så får han ju inte jobba helt enkelt!Men jag ska inte stoppa under stolen att det känns j-vligt jobbigt att få bakslag igen!!!suck! men vi får kämpa på!



.....imorgon blir det sök och sedan ska jag jobba på kvällen.....Gott nytt år på er alla!och hoppas att ni får en mysig nyårsafton!själv kommer jag som sagt att tillbringa nyårsaftonen på jobbet och Mirko kommer att fira i bilen i garaget på jobbet(känns skönt i alla fall, då slipper Mirko hysterin med alla smällare, trots att han inte alls är rädd så finns ju ändå chansen att någon idiot smäller någon smällare bakom honom, men det slipper jag ju oro mej för)

 
 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

30 december 2008 17:18

Kan tänka mig att Loke är stark.. han ser stark ut! Känner igen rådjursintresset.. SÅ dj.. jobbigt. Just nu när det är kallt ute så går nosen som en radarparabol och sniffar vilt. Tycker inte jag gör annat än korrigerar Sacco och det går aldrig att slappna av när han är lös... Byter gärna mot en piplarsson! Fast jag förstår att du tycker det är trist!

Kanonfina bilder nedan, det är bra vackert ute nu!
Gott Nytt År på er om vi inte ses!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Elin

30 december 2008 17:26

Elisabeth: Ja det är klart att det är skönt att ha en hund som man kan ha lös utan att behöva tänka på att han ska dra på saker:-) men när min tanke med hundar är att jag vill tävla(självklart ska det fungera i vardagens oxå:-)) så känns det så jobbigt att behöva ha en pip-larsson men jag ger inte upp än! Det ska väl vara f-n om jag inte skulle få till det! Skam den som ger sig! Får väl se till sommaren om vi har fått till det annars vet jag inte vad jag ska göra, kanske pensionera Mr M?Närå!:-)/Kram och Gott nytt år!så syns vi till helgen!

 
Ingen bild

Linn

30 december 2008 18:42

Tusen tack för hjälpen idag. GULD värt... Jag hann gå medan det var halvljust, i alla fall 30 min :) Vi ses kanske imorrn på klubben om ni ska vara där. Vi måste ju även byta bil...

Klart det inte är en tillfällighet att han inte pep en period, han är nog bara lite övertaggad just nu ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards