AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Övning ger färdighet.....

Av Elin Haglund - 28 december 2008 12:16

kan det vara så att övning ger färdighet??:-)hihi....eller jag kan väl konstatera ATT övning ger färdighet helt enkelt! Jag har ju nött, nött å åter nött kryp med Mirko i form av kryp-ligg, för att hålla positionen. Idag testade jag att låta honom krypa flera steg (rättare sagt ca 3meter) och han HÖLL positionen!Vad ska man säga?! Tjoho!:-) Sedan jag tog tag i det med positionen på allvar så har vi bara kört det inomhus på matta så nästa steg blir ju att ta ut krypet utomhus plus att börja på riktigt med vinklar så får vi se hur det går?Blir spännande att se! Jag är väldigt nöjd med att krypet har gått framåt eftersom jag skapade en konflikt mellan mig och Mr M när jag skulle skynda fram så jag trodde att jag hade förstört hela momentet men nu har både jag å Mr M hittat ett lugn i krypet så det känns super bra!:-) 


.....Brrrrr idag var det riktigt kallt ute!eller kallt å kallt men här i Stockholm så känns -4 grader som -20grader uppe i Norrland:-) Jag pylsade på mej massor med kläder och åkte till klubben för att träna lydnad.


.......Det blev lite framåtsändande - där nöter vi på med övergångar där jag nu är super noga med att mäta upp precis 15meter och sen är jag super noga med att han verkligen går ner i skritt vid "gruppen", sitta kvar länge på väldigt långt avstånd med bra fokus och koncentration - inget pip och inget tramp med tassarna:-)-Mr M har gjort riktigt framsteg vad gäller att sitta stadigt sedan jag började med extern belöning, fritt följ - mycket halter, starter, vänster svängar - riktigt riktigt fint kändes det!, skall, inkallande med läggande började jag ta tag i idag igen. Det märktes att vi har kört inkallande med ställande ett bra tag nu för att få till det snyggt så han ställde sig först men det är bara att nöta på (han måste ju lyssna på vad jag ger för kommando:-)). Men jag tänkte till idag och lät han stå när jag kallade in eftersom det är ifrån stående han sedan kommer att springa för att lägga sig....det lös till en kort stund i min hjärna idag när jag kom på att jag skulle köra så:-)hihihi....Sedan blev det lite läggande under gång - där vi nöter på med att ligga lugnt och avslappnat så att armbågarna ligger i, har börjat köra så att han även lägger ner huvudet på läggande under gång för då åker ju armbågarna i automatiskt:-).....


Mr M hade bra fokus idag, han pep bara vid ett tillfälle så då fick han lägga sig ner sedan hade han totalt fokus resten av passet! Ska toppen hålla i sig? Kan det vara så att jag har hittat rätt sätt vad gäller Mirkos pip? Det känns iaf super roligt! Och jag behåller lugnet och har tonat ner mej själv flera snäpp så jag ger mej själv en klapp på axeln för att jag har kunnat förändra mej själv och mitt sätt att vara och hantera Mirko!!:-)


Snart är det dax för jobb igen:-( men imorgon är jag ledig en hel dag oj oj!inna jag ska jobba 4 dagar till.

 
 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

28 december 2008 15:02

Tack snälla för skjutsen när jag hade virrat bort mig i skogen!! Det var en mycket uppskattad biltur:) Ledsen att vi inte hann med något uppletande eller annat kul tillsammans..

http://sacco.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards