AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Trött.....

Av Elin Haglund - 24 september 2007 15:47

Idag är jag så trött! Jag vet inte när jag var ledig från jobbet senast å fick sova ut men idag å imorgon är jag ledig så skönt. Jag försökte att sova ut idag men fick väl inte riktigt sova så länge som jag ville eftersom en viss herre kom å väckte mej å tyckte att vi skulle hitta på något skoj!


Igår var vi upp på klubben å tränade lite. Vi körde läggande under gång å han är faktiskt super duktig på det nu så det är roligt, men nu kommer jag att lägga ner det momentet ett tag. Sen blev det linförhet å som vanligt mycket vänster svängar å det har oxå gett resultat, han tränger knappt något nu så ännu en framgång men det är väl bara att nöta på. Sen blev det lite apportering som vi inte har kört på länge å han blev så gasad att han till och med gjorde några startskall, vilket inte var bra!För det vill jag verkligen inte att han ska börja med men vi fick till det på slutet utan startskall. Sen blev det lite ställande.


Efter att jag tränat klart med Mirko så kom Elisabeth så då hjälpte jag henne lite eftersom hon ska tävla i helgen. Jag vet hur jag gör när jag tränar men jag har så svårt att förmedla det till någon annan men lite tips å trix fick nog Elisabeth med sig från gårdagen hoppas jag?:-) Det gäller bara att ha fantasi å ha ett mål med träningen om hur man vill att det ska se ut i slutändan, för det kommer man långt med!


Sen innan vi åkte hem så fick jag hjälp av Elisabeth med en budföring. Mirko har en sån jäkla fart så han knappt hinner bromsa. jag ställde mej därför mot ett av hindren på banan så att han inte fick så stort utrymme att röra sig på när han ska göra ingången å det fungerade jätte bra! Det är när han kommer till mej som han tar det största utsvävningen. Å jag fick ju tips från Patrik om att kasta en boll framåt efter att Mirko har satt in sig vid sidan men jag känner inte att jag vill bryta momentet utan att han ska veta att han måste gå två gånger. Men tack för tipset Patrik!Jag har använt mej av boll framåt på inkallningen å det har fungerat klockrent!Så det var ett bra tips!


Ni få ha en fortsatt bra vecka för det ska jag ha!:-)Ni andra som inte jobbar obekväma arbetstider får längta till helgen å ledighet själv så ska det jobbas i helgen igen.....andra helgen i rad....det ska även jobbas helgen där på.....så sammanlagt 3 helger på rad å om jag har otur så kanske det blir ännu en helg.....det är nackdelen med obekväm arbetstid men det finns mycket positivt oxå!Jag är mer hemma med hunden nu när jag har obekväm arbetstid än annars så för Mirkos skull är det positivt samtidigt som jag hatar att jobba 7-16 måndag till fredag å vara ledig på helgen man får så lite ledighet då!Åh vilket utlägg det blev om obekväm arbetstid:-)som inte ens är intressant!:-)


Pöss pöss på er alla!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards