AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 15 september 2007

Av Elin Haglund - 15 september 2007 17:38

Ja då är jag tillbaka i Söderhamn igen efter en snabb visit uppe i Härta. Idag stod det träning på schema för och med Annika och Inga. Men när jag vaknade i morse så var det världens tok oväder....usch...jag som hade sett fram emot att få träna å få lite hjälp med vissa saker. Men vi åkte i alla fall ut i skogen å Annika hade lagt ett spår till mej å jag la ett till Inga.

Sen gick jag å Mirko spåret å Annika hängde med för att se hur det såg ut eftersom han gör så stora slag. Men han gick jätte bra idag men Annika sa åt mej att ge honom chans å utrymme att jobba så jag släppte linan helt på ett ställe å Annika som visste vart spåret gick sa att han jobbade ut det jätte fint å att slagen kommer att bli mindre med tiden. Å att JAG måste lita på honom för att han jobbar på jätte fint i spåret. Sen sa Annika att man redan nu kunde se tendenser på att han förväntar sig att spåret slutar när man närmar sig en väg så nu måste jag börja att sluta upp med att ha slutet på spåret nära vägen å istället gärna låta spåret fortsätta längst med vägen å sen låta spåret gå upp i skogen igen för att ha slutet uppe i skogen. Sen måste jag sluta med att låta honom få "kongen" i slutet för annars kommer Mirko tycka att det är roligast att komma till slutet, jag kommer nog att ha "kongen" någon gång ibland men jag får inte ha det varje gång!.....oj oj vad myckte fel man gör hela tiden men men det är bara: "gör om gör rätt":-)

Sen tittade vi lite på hur jag ska träna in inkallande med ställande å det kommer inte att bli några problem enligt Annika:-)utan Mirko snappade nästan upp vad han skulle göra så fort vi testade!

Linförhet....att jag aldrig lär mig....sist jag tränade för Annika så sa vi att jag skulle köra jätte mycket vänster svängar eftersom han tränger.....åh tror ni att jag bara har kört vänster svängar då....nej nej såklart inte, ibland undrar jag var jag håller på med:-)om jag håller på att bli senil eller nått?Men sen gick det jätte bra!

Nu ska det fokuseras på vardagslydnad ett tag igen tyckte Annika, jag måste få lite mer tryck på Mirko, så att han lyssnar på mej!!!Tävlingslydnaden är han helt fokuserad men i vardgassituationer hmm hmm sådär....men som vanligt hänger det på mej!jag är för velig istället för att säga till honom på skarpen med ett bestämt NEJ en gång å vara konsekvent så tjatar jag istället för jag känner mej elak om jag säger åt honom på skarpen men vad är egentligen värre....jo att TJATA såklart!herregud jag gör ju inte som jag vill å vet är bättre....suck på mej själv! SÅ nu ska det bli sitt å ligg med störning i form av hans favoritleksak sen ska det bli fot längre fram med störning med hans favoritleksak å sen ska jag sluta upp med att ha belöningen i fickan för det triggar upp honom för mycket!......det är mycket jag måste sluta med å mycket som jag ska börja med istället!

Jag känner att jag verkligen skulle behöva träna för någon instruktör emellanåt men det är svårt att hitta någon ny i Stockholm nu när vi har flyttat eftersom jag trivs så bra med att träna för Annika, men det blir ju långt mellan gångerna eftersom hon bor i Härta. Å bara på den här dagen så fick jag massvis med aha upplevelser varför jag har gjort så å inte si istället.....usch jag har så mycket kvar att lära vad gäller hundar!!!men det är väl det som är det roliga med hundar oxå!:-)

Tack så hemskt mycket ANNIKA för att du ställer upp å kommer med tips å idéer till mej å Mirko. Och att du får mej att snäppa upp, när du säger till mej på skarpen vad det är jag gör för fel! vad skulle vi göra utan dej!!!Jag skulle behöva träna för dej en gång i veckan....usch nu blir det länge till nästa gång.....måste nog försöka att hitta någon instruktör nere i Stockholm att träna för!

Oj oj det blev lite rörigt i bloggen idag....men hoppas ni förstår vad jag har skrivit!:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards