AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 25 september 2007

Av Elin Haglund - 25 september 2007 18:08

Ja idag har jag å Mirko nästan varit ute hela dagen....så skönt! Först så träffade vi Linda å hennes schäfer Cliff. Vi åkte ut till skogen å la spår åt Cliff som är lite nybörjare på spårfronten, men han fixade det bra!


Sen fick Mirko köra uppletande. Vi körde i korridor med fullt djup å med 3 föremål. Han var gasad till tusen å sprang iväg som skjuten ur en kanon:-)....jag tänkte att med den farten så kommer han att springa förbi alla föremål påvägen ut i rutan men det gjorde han inte utan när han kände det första föremålet som låg väldigt tidigt inne i rutan så tvärnitade han å kom med det första föremålet. Sen skickade jag honom en andra gång å Mirko ut i full fart å plockade upp nästa föremål. Ett tredje skick å han kom med det sista föremålet som låg på fullt djup i rutan. Idag gick han verkligen super! Raka skick å sprang inte förbi ett enda av föremålen. Han tog alla föremålen i "rätt" ordning.


Efter det så fick jag köra budförning med Linda så att Mirko fick en ny mottagare å det gick bra, men har fortfarande för stor bromssträcka men det är väl bara att träna å försöka att få till det. Det var en rolig förmiddag!


Sen så åkte vi hem till Linda för att titta vart hon bor någonstans. Hon bodde så himla fint!! Hon bor i ett hus alldeles vid vattnet å hennes trädgård på framsidan är stor som en fotbollsplan där man skulle kunna träna lydnad:-) Å på baksidan så sluttar trädgården ända ner till vattnet, där de har en egen bakdvik....blir så avundsjuk! Mirko fick springa lös där hela eftermiddagen å vad han sprang!Han tokrusade runt, runt på deras baksida å tyckte att livet var underbart! Jag har lovat Mirko att vi oxå ska bo i hus i framtiden, jag skulle verkligen vilja det! jag är så less på att bo i lägenhet! Men här i Stockholm kommer man ju aldrig att ha råd att skaffa ett hus utan då får vi nog lov att flytta någon annanstans eller så får JAG lov att hitta en kille som har ett fint hus som jag å Mirko kan flytta in i:-)......Någon som har någon bra kille på lager åt mig?:-)...hihi......


Ha dé!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards