AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Elin Haglund - 14 februari 2009 21:46

det än är det som hände idag och hur mycket man än tänker om jag inte skulle ha gjort så....om jag ist. skulle ha gjort så......om vi hade fått isär dom snabbare.....om jag hade hindrat Nick från att komma fram.....om jag hade sugit tag i Mirko tidigare.........om jag inte hade släppt Mirko lös......etc.....Hur gärna man än skulle vilja få det som hände idag ogjort så går det tyvärr inte. Utan jag får istället försöka att förlika mej med tanken för som sagt det går inte att få det ogjort. Utan det som hände idag har ju redan hänt och man får försöka att se det positiva i situationen ist: det hade kunnat gått mycket mycket värre än vad det gjorde!.....Nu ska jag inte tänka på detta mer!......Jag kan ju ändå inte påverka det nu. Det jag istället kan göra nu är att lära mej av misstaget som vi gjorde idag och ist. se det som en man idag blivit en erfarenhet rikare, om dock en negativ sådan........


Sov så gott alla där ute i syberrymden:-)

Av Elin Haglund - 14 februari 2009 18:53

jobbigt!och tråkigt!


Nick fick visst en lite större bitskada på bakbenet som troligtvis måste sys och sättas dränage på. Fan att stora hundar ska bita så mycket hårdare än mindre hundar!..... Jag tycker att det känns väldigt jobbigt eftersom Linn inte har hört av sig.......När hon inte har hört av sig så känns det som att hon tycker att det är mitt och Mirkos fel att det blev som det blev......... jag känner nog så eftersom det var Nick som fick de värsta skadorna........Jag känner verkligen så! fast jag innerst inne vet att det inte stämmer .........


........det spelar ingen roll om det var Nick eller Mirko som startade det hela för det krävs faktiskt 2 hundar för att det ska bli slagsmål!(ni får läsa inlägget innan för att läsa om vad som hände!)......men jag är väldigt duktig på att skuldbelägga mej själv!


.......jag har självklart erbjudit mej att betala halva självrisken.....men har inte fått något svar från Linn:-(........Självklart betalar jag halva självrisken!även fast jag inte vet hur jag ska få ihop pengarna men men det får helt enkelt lösa sig på något sätt.....denna månad finns det inte direkt några extra pengar över då det ska tränas för Frida......


Suck och blä vad det känns jobbigt!......................

Av Elin Haglund - 14 februari 2009 15:17

När jag vaknade imorse så kände jag för att ta en riktig lång promenad, men jag fick ingen med mej. Jag beslutade för att åka iväg själv, så jag tog bilen till Ådran för att gå därifrån till Kvarnsjön och gå runt Kvarnsjön för att sedan gå tillbaka till där jag ställt bilen. När jag hade hunnit en bra bit så ringde Linn och frågade vart jag var, för hon skulle gå en promenad. Vi bestämde att vi skulle mötas upp vid Kvarnsjön. Så vi träffades där och fortsatte promenaden.


Nick och Loke gick lös, så jag släppte Mirko oxå.  Men jag hade koll på Mirko för jag ville inte att han skulle börja läxa upp Loke när Nick var med för det skulle lika gärna kunna sluta i katastrof och vad gjorde det! Mirko skulle läxa upp Loke, jag sprang fram och såg till att Mirko slutade med det och han slutade med det men under tiden som jag fick Mirko att sluta med det så hade Nick hunnit fram till Mirko, Loke och mej.....(inte bra)......Nick ville styra upp och lägga sig i. Det slutade med att Nick och Mirko rök ihop. Loke sprang därifrån och lekte med ett koppel.


Jag och Linn försökte att få loss dom. Efter ett tag fick vi isär dom. Nick haltade på bakbenet och det visade sig att han blödde på bakbenet. jag vet inte hur farligt det blev? Hoppas att det inte blev så farligt!! Linn vände och gick tillbaka till bilen. Jag hade inget val än att gå min 1,5 timme tillbaka där min bil stod. Jag såg ingenting på Mirko till en början, men han har sådan tjock päls men när jag hade gått en stund så såg jag att han blödde under halsen. Det var svårt att se när vi var där ute i skogen så jag väntade tills vi kom hem. Så nu har jag känt igenom honom. Det på halsen är en reva, säkert av en tand från Nick, men jag tror att det ska räcka med att tvätta rent det så borde det läka av sig själv. Det ser inte speciellt djupt ut. Jag kände igenom hela honom men hittade inget mer, men det är så himla svårt att känna för all päls som han har, men skulle han ha något mer stort sår så skulle jag nog känna det.


ja ja det var väl inte så smart, men det är lätt att vara efterklok. Hundarna brukar ju funka ihop, men den utlösande faktorn var nog att Mirko skulle läxa upp Loke varpå Nick skulle komma och lägga sig i vilket slutade i att våra hundar rök ihop. Men efter vi hade fått isär dem så brydde dom sig inte om varandra utan Mirko bara satt stilla och Nick gick en bra bit ifrån Mirko så no bad feelings.


Förutom denna TRÅKIGA insident så var det en riktigt skön promenad som jag och Mirko var på. Vi var ute i 3 timmar! Så nu är jag alldeles trött i benen. Skönt! och Mirko ligger utslagen på golvet:-)Härligt!


Igår var jag, Syrran å Tommy på Ikea. Det blev lite inhandlat. Jag köpte ÄNTLIGEN en ny tvättkorg, det var på tiden. Jag har inte haft någon tvättkorg då katten har förstört den förra jag hade, men nu hittade jag en snygg i trä:-) Sen blev det ett supersnyggt nytt duschdraperi, thekupor, lite förvaringsgrejor, lite smådjur till uppletandesaker mm. Hittade inte så jätte mycket som jag ville ha. Jag vet vad jag vill ha till min lägenhet, men hittar det ingenstans. Gud det var så länge sen jag var på Ikea så det var riktigt roligt. Sen ännu bättre när man kan åka dit på dagtid när det nästan inte är några människor där:-)


Snart ska det tvättas och sen blir det en lugn hemmakväll......

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards