AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Elin Haglund - 8 februari 2009 09:25

.....I 14 dagar har jag hållt uppe med snusandet!:-) Men det är inte det lättaste, fast jag försöker att tänka att det värsta är gjort och att det nu bara handlar om vanan att stoppa något under läppen. Det blir ju inte direkt lättare gällande vanan att stoppa in något under läppen när man som JAG kedjesnusade men men det går ändå bättre än vad jag trodde att det skulle göra.


Sen sist jag skrev har det inte hänt speciellt mycket i träningsväg mycket pga att det kom snö igen (kom inte ihåg vilken dag) som bara låg kvar över natten, på morgonen var det varmgrader igen och det började tina bort, sedan kom det självklart regn så nu har det regnat i 2 dagar så nu är det snorhalt ute igen:-( Denna vinter är betydligt mycket värre än förra året! Det har varit jäkligt halt vid många tillfällen denna vinter vilket innebär att det inte går att träna speciellt bra!


Jag känner mej super laddad för helgen med Frida! Får se om hon kanske kan ge mej något tips angående pipet. Ska bli roligt att höra vad hon tror att pipet beror på? Det har ju inte blivit så mycket lydnadsträning så pipet har väl inte blivit direkt bättre men vi kämpar på. Det blir mycket ligg/sitta och titta när andra tränar för att han ska få göra ingenting, belönar passivitet, de passivia delarna i momenten och när han är lugn så kan han få göra ett moment.....får väl se om det är rätt filosofi och om vi kommer att göra framsteg? Jag sa ju till mej själv i slutet av nov tror jag att det var att det var dax att ta tag i pipet. Skulle jag ha tagit tag i det tidigare så hade vi säkert fått till det vid det här laget, men det ligger väl lite ignorering bakom det eftersom pipet hade lyckats blivit så mycket innan jag verkligen uppmärksammade det och tog tag i det! Men jag får nog räkna med många många månder innan jag har löst problemet, men jag känner mej lugn! Om nu Mr M kommer att vara 5 år när vi tävlar nästa gång så kommer han att vara det!


Ja just ja.....sen har jag börjat funderat lite angående skyddet......ska jag fortsätta träna skydd?.....ska jag satsa på det eller räcker det med sök och spår?......driver det upp honom ännu mer?......Jag kör ju för Remy varannan vecka och det ger jätte mycket och där är vi väldigt nogranna med att få honom lugn innan han får bita så det kanske inte drar upp honom?.....Även om jag inte skulle börja tävla i det så vill jag ju lära mej till nästa hund, men Mr M kanske är fel hund att lära sig på då det kanske finns möjlighet att det drar upp honom ännu mer?....så jag får fundera på hur jag ska göra med skyddet?...det är ju jäkligt roligt, det tycker ju båda jag å Mirko! ja ja jag får se hur jag ska göra med skyddet?.....



japp nu ska jag slå S en signal och se vad som händer idag?......


Idag är det fortfarande snorhalt ute, men jag hoppas att det ska gå att lägga spår och köra uppletande med S idag. I skogen brukar det ju ändå vara helt ok!



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards