AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

"Hallelulja moment!"...och en massa annat.....

Av Elin Haglund - 25 januari 2009 18:21

Vill ni börja med att höra det positiva eller negativa? Jag hoppas att det går bra med det positiva först:-)


Jag var ute och gick en lång promenad med mamma idag på dagen, jag gick och kollade ner för att inte halka eftersom det är rena rama isbanan ute nu (suck!) och då ser jag precis att det kommer 2 personer med en hund i samma ögonblick som Mirko ser det.....Han vänder utan att jag behöver kalla in honom!"hallelulja moment!":-) Han brukar ju alltid komma när jag kallar in honom men han brukar inte komma innan jag har kallat in men det gjorde han idag:-) Jag jublade!


.....Som sagt jag kan bara säga usch om vädret ute nu! Det har regnat både igår och idag. Detta innebär att det är rena rama isbanan ute:-( Man skulle lika gärna kunna ta på sig skridskorna när man är ute på promenad och åka skridskor runt promenaden:-)


Ja idag så blev jag 1 år äldre igen och nu är det bara 2 år till 30. Gud vad tiden har gått fort! Det känns som att det var alldeles nyss som jag fyllde 20 år....närå inte riktigt men tiden går fort iaf. Men jag lever efter att ålder är bara en siffra på ett papper och det tycker jag att alla ska leva efter:-) Allt beror på hur man känner sig på insidan:-) Det var en lugn födelsedag, jag orkade inte ha hem en massa folk, men mamma, syrran och syrrans sambo, Tommy, kom igår. Och idag kom Linn, Petra, Elisabeth och Susanne förbi en sväng. Super trevligt! Tack för presenterna!


......en viktig sak som jag måste delge er! Idag är sista dagen som jag snusar! Imorgon blir det inget mer snusande! Nu j-klar gäller det! Jag är såååå motiverad! Det är ju inte så att det kommer att bli lättare att sluta snus ju längre jag snusar så jag bestämde att jag skulle sluta snusa på min födelsedag, som en present till mej själv. Jag räknade ut att jag har snusar i ungefär 7 år, detta innebär att jag i runda slängar har snusat upp ca 60 000 kronor! 60 000 kronor! Tänk vad man hade kunnat göra för dom pengarna! Ja ja nu ska jag lägga snuspengarna på något annat:-) Det kommer att bli jobbigt att sluta men det kommer att vara värt det:-)


......till det tråkiga och jobbiga!!!!!!!......eller som jag upplever som jobbigt (jag är ju bra duktig på att överanalyser allt!)........

......Idag förvånade Mirko mej! När Susanne och Elisabeth kom så släppte jag bara fram Mirko, han brukar ju få gå och lägga sig i sin säng men i denna gången för jag tänkte att det är ju hundmänniskor som kommer så jag orkade inte bry mej och gissa vad han gjorde?!.......han morrade och reste ragg!!! Han har aldrig gjort så förut hemma eftersom han är så trygg hemma vid, han har självklart skällt men aldrig morrat på detta sätt.....så min första instinkt var att flytta honom till sin säng på ett lite burdust sätt (kanske egentligen inte den bästa lösningen? men min första instinkt).....han fortsatte att morra.....men slutade att morra när han hamnade i sin säng......men det tog ett tag innan han slappnade av......Sedan efter ett tag var det frid och fröjd och han kom med leksaker till E och ville att hon skulle leka med honom.


....Mirko har enda sedan han var liten haft lite tillgänglighetsproblem som jag tolkar att det är?.....han har skällt på folk som vi möter när vi är ute och går (detta gör han INTE idag).....han gillar inte att folk böjer sig ner över honom......han gillar inte att när folk tar kontakt med honom.....han kan först gå fram till någon och nosa och vara nyfiken för att sedan skälla ut personen i fråga......när han har skällt på folk så går han emot istället för att backa undan, konstigt?......Han har ju även gjort utfall på hundar (detta gör han INTE idag).......och mycket av detta tror jag beror på hans osäkra ådra och att han inte är speciellt intresserad av människor? Bryr sig inte folk om honom så bryr han sig inte om dem heller men tar de kontakt så kan han börja skälla ut dem.  Det som är konstigt är att det aldrig har varit ett problem i träningssammanhang! Där har det alltid fungerat! Han har aldrig skällt på någon i sådana sammanhang!! Han tycker till och med att människorna är väldigt roliga när vi kör sök, budföring etc!!Aldrig något problem! Konstigt!......


.....det är väldigt lätt att anklaga sig själv!!är jag en dålig ledare?.....känner Mirko att han måste ha koll åt mej för att han tycker att jag inte har koll?......litar han inte på mej? är han inte speciellt tillgänglig?........ (fast då skulle det ju inte fungera i träningssammanhang heller tycker jag ju?!men vad vet jag!) Men att vara dålig ledare tycker jag inte heller stämmer eftersom jag kan bryta honom i vilken siuation som helst! Han lyssnar ALLTID  på mej, aldrig något problem!....Vad tror ni? Nu är det ju svårt att beskriva hur han är.......


....ok nu låter det som världens största problem men det är det väl inte men det är ändå lite jobbigt!

 
 
Linn

Linn

25 januari 2009 19:59

Hej igen överanalyseriskan!
Du vet vad jag tror, orkar inte skriva ner det just därför :) Du är superduktig Elin, glöm inte det. Pyss dear

http://lokeriesen.blogg.se

 
Petra

Petra

25 januari 2009 20:21

Hej och tack för fikat! Gott med allt hembakat det är man inte bortskämd med....
Önskar dig en fortsatt trevlig födelsedag!
Jag tycker du är jätteduktig med Mirko!
Kram

http://www.123minsida.se/arrak

 
Ingen bild

Maud & Zoie

25 januari 2009 20:34

Grattis på födelsedagen!!!!

 
Ingen bild

elin

25 januari 2009 20:43

Linn: Jag vet vad du tycker Linn:-) Tack för pratstunden! Du är gukd värd det vet du va?!;-) men jag bara måste ventilera mina tankar lite....

Petra: Tack för titten! det var roligt att ni alla kom förbi en sväng! Och självklart tack för presenten! Den var super!

Maud: Tack så mycket!;-)

 
Ingen bild

Josefin

25 januari 2009 21:20

GRATTIS på födelsedagen!!! :) De två åren går fort...men som sagt det är ju bara en siffra på ett papper ;) Kram

 
Johanna

Johanna

25 januari 2009 22:33

Säger grattis här också! :) När dom där 2 åren har gått väntar jag på en inbjudan till 30-årspartaj ;) kram

http://www.akjasmaczon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susanne

26 januari 2009 10:19

Grattis på födelsedagen
Kram Susanne och Marro

 
Helen

Helen

26 januari 2009 17:06

Grattis i efterskott! Hoppas att du itne frös ihjäl på din promenad efter söket:) Hm, konstigt det där med Mirko. Han kanske inte gillar när folk är påträngande bara. Han är ju jättetrevlig i träningssammanhang som sagt. Man behöver ju inte heller gilla allt och alla anser jag.

http://home.swipnet.se/malle

 
Patrik o Kristina

Patrik o Kristina

26 januari 2009 17:57

GRATTIS grattis på födelsedagen.

http://www.searchdog.se

 
Ingen bild

Cissi

26 januari 2009 22:07

Grattis i efterskott Elin !!!! Hoppas du hade en trevlig födelsedag och att allt är bra, såg att du går ut och jobbar nu,,, vad skoj, hoppas vi ses kanske då:), jobbar dagtid hela veckan nu, bara ledig lö:(...... hörs , tänkte testa firmator på Larsson.... kram

 
Jessica, Ella&Pepsi

Jessica, Ella&Pepsi

27 januari 2009 20:48

Kikar in och kollar hur du har det. Här är det -5 grader och sparkföre, rätt så najs :)

http://www.brukshund.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards