AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Dagen började bra.....

Av Elin Haglund - 25 augusti 2007 17:15

Pappa kom igår, roligt!Han ska sova här i helgen eftersom han är nere i Stockholm och håller föreläsningar. Pappa skulle ju upp tidigt å det var inte precis det lättaste att sova vidare när det var en viss schäfer som levde om :-) Mirko blev ju så glad när pappa klev upp.....äntligen!, tänkte Mirko. Så jag klev upp jag oxå kl 06.30 vilket inte var igår jag klev upp så tidigt. Det blev en skön lång promenad i skogen på morgon kvisten.

När vi kom hem från skogen så gick vi förbi centrum en sväng för att se om vi kunde se några hundar. Vi träffade på 3 st som vi "trackade" å gick förbi flera gånger. Det gick hur bra som helst! Både jag å Mirko kan känna oss nöjda!Jag kände mig mer säker och lugn idag så det är lika mycket jag som behöver träna som Mirko. Idag reste han inte ens ragg och han var mycket lugnare och höll nästan hela tiden ögonkontakt med mig! Mirko har blivit mer harmonisk hela han så det är jätte härligt att se, han känner väl nu att han behöver inte ha koll på allting för att jag har koll åt honom!

kl 14.00 Ja då har vi varit upp på klubben en sväng. Mirko var en super hund idag!Han gick jätte bra!Jag körde ett kort men intensivt pass där vi tränade lite linförhet som uppvärming innan vi kördehopp över hinder, bara uthopp. Sen blev det framförgående, jag kan bara säga ååååååå vilken hund.....poletten har trillat ner. Han går ut jätte fint, men lite drag i kopplet har vi ju men vet inte om jag kommer att bry mig om det nu innan vår första tävling?Sen blev det lite läggande under gång, därvi körde stillastående och när vi gick men jag stannar fortfarande till så jag ska börja se hur hans läggande ser ut när jag fortsätter gå. Men ska köra som jag kört nu en dag till iaf sen så får vi se.

Nu är det dax att åka in till stan för att ta en fika med Bea inne i stan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards