AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Elin Haglund - 21 augusti 2007 10:50

Ja då har slarvmajan fått sin första parkeringsböter....shit...men men det är väl bara att betala in den å vara glad.

Nu har jag kört fast med att få till Mirkos skällande på andra hundar vid möte så nu har jag fått kontakt med en tjej i Tyresö som vi har tagit hjälp av. Hon heter Jennie Schedin. Schedins hundar som hennes företag heter jobbar med beteenden som man inte vill att sin hund ska hålla på med. Jag vill inte kalla det problemhundar eftersom jag anser att det de flesta gångerna sitter i ägarens beteende. Schedins hundars sätt att jobba är att man lämnar hunden till henne så att hunden får komma till en neutral människa i en neutral miljö. Hon jobbar först själv med hunden för att se hur hunden beter sig och för att se vilken metod som fungerar. Efter det så kommer man som ägare till henne och jobbar tillsammans med henne och sin hund. Imorgon ska jag dit så vi får se hur det har gått med Mirko?:-)

Jag har ju enda sen Mirko var 5 månader försökt att få till så att han inte ska skälla på andra hundar när vi möter dem men det har gått så där. Det har gått lite upp och ner, ibland har vi gjort framsteg men sen har vi gått bakåt flera steg. Anledningen till att jag har tagit hjälp av henne är mycket för att jag inte kan bestämma mig för vilken metod jag ska köra på samt att möte med andra hundar har skapat en konflikt mellan mig och Mirko. Detta är anledningarna till att jag har valt att ta hjälp utifrån. Detta har lett till att jag har har testat många olika metoder utan att kunna bestämma mig för vilken metod jag ska köra konsekvent på men nu ska vi får hjälp så nu får vi se om vi kan få till det?!:-) Att skälla på andra hundar vid möte är inget jag accepterar så nu ska vi jobba stenhårt de närmaste veckorna så får jag uppdatera hur det går för oss....

Jag lägger in en bild på Nick som oxå är en hundkompis till Mirko. Mirko gillar Nick mer än vad Nick gillar Mirko:-)

Tidigare månad - Senare månad

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards