AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av Elin Haglund - 22 augusti 2007 17:07

på folk som måste lägga sig i ens hundträning!Framförallt gamla gubbar och tanter med sina små 4 kg hundar!Det är klart att deras hundar kan skälla och dra i kopplet för dom kan man ju hålla i med 1 finger men det fungera ju inte riktigt när man har en hund som väger 35 kg.Men det förstår ju inte de.

Anledningen till att jag är upprörd är för att det var såklart en gamal gubbe som skulle lägga sig i för att han såklart tyckte att jag använde fel metoder å min hund. Det jag gjorde var att nypa till Mirko lite lätt i ljumsken för att få hans kontakt å då blev gubben upprörd. Han trodde nog inte att jag skulle besvara hans påstående men jag gick tillbaka och sa till honom:att jag kanske ska ta din lilla sprätt till hund och så kan du ta min på 35kg så ska vi se hur det går när du använder dina metoder. Det bästa vore såklart att bara ignorera men det är ju inte riktigt jag som person så att säga:-) Men men det är inget att ta åt sig av utan det är bara att kämpa vidare. tjolahopp

Av Elin Haglund - 22 augusti 2007 14:51

Ja då har jag hämtat hem Mirko från 2 dagars bootcamp hos Jennie. Mirko ligger helt utslagen i köket:-) Resultatet är helt över förväntan! Idag har jag för första gången med Mirko kunnat gå förbi en annan hund på 1 meters avstånd utan skäll och drag i kopplet!!!:-)Jennie har gjort ett helt förträffande jobb, hon har verkligen legat i och fått till ett lysande resultat. Nu är det bara upp till mig att bibehålla det. Jennie jobbar med liknande metoder som "mannen som talar med hundar" som visas på kanal tv4 plus. Nu kommer det att bli att träna på hundmöten på alla promenader som vi går tillsammans eftersom vi måste få kvantitet på möten där han lyckas.

Under sin vistelse hos Jennie så fick han en ny favoritkompis, Nellie, som är en schäfer tik på 1 år och som ägs av Jennie. Mirko fick även för första gången i sitt liv tillbringa några dagar med en katt. Från början så ville han gärna jaga och skälla på den men efter vistelsen hos Jennie så brydde han sig till slut inte om katten. Eftersom Jennie har barn så fick Mirko även möjlighet att umgås med barn, vilket var jätte bra eftersom han emellanåt tycker att de kan vara lite läskiga.

Behöver ni i framtiden någon hjälp med oönskade beteenden hos er hund så kan jag varmt rekommendera Jennie Schedin!!Önskar ni kontakt med henne så kan ni alltid maila mig så kan ni få numret till henne av mig.

Tidigare månad - Senare månad

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards