AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Elin Haglund - 27 augusti 2007 17:22

Jaha då börjar mina tävlingsnerver att spöka som den tävlingsmänniska man är:-) Idag var vi upp på klubben för Anne skulle hjälpa mig att köra igenom appell lydnaden. Det är skönt att få hjälp med att köra igenom lydnaden med kommendering men det gick väl så där... Till och med när någon kommenderar mig igenom lydnaden fast det inte är tävling så blir jag stel som en pinne. Vi körde igenom lydnaden 2 gånger eftersom den första gånmgen gick så där. Jag måste tänka på att förbereda både mig & Mirko för kommande moment så vi är fokuserade. Jag gör lätt så att har vi genomfört ett moment så stressar jag iväg till nästa utan något beröm eller förberdelse. Anne sa till mig att ta tid på mig för tycker de att vi tar för lång tid på oss så får dom väl säga till:-)

Går det dåligt på tävlingen så är det inte Mirkos fel utan enbart mitt!Jag ska verkligen försöka att se det som en träning så kommer både jag & Mirko att få ut mest av det.

Det som det behöver finslipas på innan tävlingen är fortfarande framförgående och läggande under gång. Framförgående så går han ut fint men när jag ska gå fram till honom efter att han stannat så vänder han sig om. Vi har inte gjort så förut så nu kommer krutet att ligga på efter att jag sagt stanna och till att jag går fram till honom. Läggande under gång kommer jag att köra med belöning ända fram till tävlingen så att jag har en hög förväntan. Men så klart kommer jag att köra några gånger utan belöning innan tävlingen.

Tidigare månad - Senare månad

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards