AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Elin Haglund - 29 augusti 2007 17:25

Idag har matte varit ledig till Mirkos förtjusning:-) Vi började dagen med ett spår. Jag åkte ut i skogen å la ett helt vanligt appellspår som sista spår innan tävlingen. Han gick fint, jobbade på bra. Han tog alla apporter å kom med dom till mig.

Sen blev det en sväng till Citypet i Farsta, en helt super affär!De har ett helt otroligt sortiment enligt mig som kommer från Norrland och inte är van att de har så mycket artiklar för hundar i djuraffärerna:-) Där hittade jag en ny kampleksak som ser ut som en brandslang fast i mjukt läder med ett handtag å den älskade han. Men säg vilka kamleksaker Mirko inte gillar!

Pratade med Annette idag som äger Medix för att få lite tips eftersom Mirko har får väldigt torr "hårbotten" och har börjat klia sig till följd av detta. Jag fick en fundering om han kanske är allergisk mot något så jag ringde Annette eftersom Medix är allergisk mot frolic. Nu har jag slutat med frolic oxå ska jag börja ge honom solrosolja en gång per dag. Jag får börja med att byta ut folicen mot korv så får jag se om det blir någon förbättring om någon vecka. Blir det inte det så får jag testa å byta ut maten Mirko äter till mat som inte innehåller spannmål eftersom det är det som de brukar reagera på. Men man får testa att byta ut en sak i taget för annars är det svårt att veta vad som hjälper eller vad han kan reagera på.

På kvällen bar det av till brukshundsklubben för att gå på ett möte inför NOM som går av stapeln den 15-16 september. Efter mötet blev det ett litet kort lydnadspass med fokus på SKOJ!:-) Körde läggande under gång å nu j-vlar har det släppt och vi har fått ett mycket snabbare läggande så det är roligt att se och är nöjd med att vi backade och fokuserade på ett snabbare läggande än vad vi hade tidigare. Sen blev det hopp över hinder å han flög över som en häst, men jag måste tänka på att ställa mig tillräckligt långt ifrån. Ibland så ställer jag mig för nära hindret och då har han lätt för att slå i hindret. Sen som vanligt körde vi även framförgående å det gick bra, men han drar hyfsat mycket i kopplet:-) men nu stannar han rakt i alla fall. Så jag struntar i att fokusera på att få bort draget i kopplet till på söndag. jag får ta tag i det efter tävlingen. Så nu är jag laddad och vi har gjort det vi kan göra fram till tävlingen. Jag tränar ju för att tävla så det ska bli roligt att få en bedömning på det som vi har åstadkommit så här långt!

Imorgon blir det en sista finslipning men sen så blir det skoj å bus å vila de sista 2 dagarna fram till tävlingen. Hello hej....

Tidigare månad - Senare månad

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards