AKJAS MIRKO

Alla inlägg under februari 2009

Av Elin Haglund - 5 februari 2009 14:26

men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge:-) Vad har hänt sedan sist?det kommer jag nog inte riktigt ihåg;-)men ska göra ett försök....


Ja på träningsfronten så kommer jag ihåg att Mirko har gjort ett riktigt bra spår, kört ett litet ostrukturerat sökpass:-) kört lite lydnad som mest har bestått av att sitta eller ligg och ta det lugnt...alltså inte speciellt mycket lydnad alls. För jag har fått lov att utvärdera...vad behöver vi träna på? Svaret på den frågan är: ren passivitet, hitta balansen, koncentration, uthållighet. Fokuset nu ligger på passivitet och alla passiva delar i alla moment....vilket alltså innebär...sitta och ligga länge länge:-) När han har slappnat av och kommit i rätt balans vilket som kan ta allt från 1min-15 min så kan han få göra ett moment för att sedan få lägga eller sätta sig ner igen. Jag har denna vecka insett och kunnat ge mej själv en klapp på axeln....att Mirko faktiskt kan alla moment och riktigt riktigt bra!:-)när han är i rätt balans vill säga så nu måste jag faktiskt ta mej i kragen och lägga energin på det som behöver tränas alltså passivitet och hitta rätt balans!......och nej pipet har inte blivit bättre, men det kommer jag lovar:-) Jag är inte den som ger mej!....


Jag har nu inhandlat en kedja som Mirko får dra istället för däcket, då jag läste i min nya fina bra bok att dra kedja är bättre än att dra däck. Förra veckan blev det mycket fysträning för Mirko....ett distanspass med löpning, ett intervallpass med löpning - långa intervaller, dra kedjan och ett pass med korta intervaller men expolosiva. Ska se till att Mirko får ännu bättre fysik för att förbygga skador.....


Jag beställde ju hem ett par nya Gramontskor fast i storlek 37,5 och dom satt som handen i handsken så jag gjorde ett kap ändå! Helt suveränt att hitta ett par Garmontskor för halv priset:-)


Ja har inte så mycket att skriva....lite torka på skrivfronten....men det är nog för att det inte har hänt speciellt mycket på sistone. Nu har det löst sig med Fridas helgläger, skönt och roligt att det blir av!!!:-) Jag ser fram emot det. Även fast jag kanske inte ens kommer kunna köra något med Mirko beroende på hans pip.....men jag hoppas att Frida kanske har några idéer om hur jag ska gå tillväga för att få till det......

Av Elin Haglund - 4 februari 2009 15:08

PLATSER KVAR FÖR FRIDA SUNDBERG!!!(SM vinnare i skydd 2008) Få platser för ekipage med hund kvar. FÖRST TILL KVARN!


Den 21-22 feb så har jag fixat hit Frida Sundberg. Hon kommer och ska ha 2 heldagar med brukslydnad. Vi håller till i ridhuset i Västerhaninge, Blåkulla.


Pris: 1200kr med hund, 500kr utan hund hela helgen, 250kr utan hund en dag.
Tid: 14.00-22.00 båda dagarna.


Ring Elin för att anmäla dig:
070-5480871


Det var inte det lättaste att få hit henne. Denna helg var den enda lediga helg som hon hade annars så fick jag vänta tills i dec 2009! Det kändes inte aktuellt. Så jag bestämde mej för att ta hit henne helgen den 21-22 feb. Jag såg framför mej att det skulle bli svårt att fixa ridhus och det var det! Men det är fixat efter många många många telefonsamtal. Det var det som jag trodde skulle vara svårast men vad fel jag hade! Det svåraste var att få folk till kursen. Jag har frågat över 15 personer som jag känner och som jag tycker skulle vara roligt att ha med på kursen, men antingen så var de upptagna just denna helg eller så hade de inte råd att vara med:-( ..

.....så nu har jag fått lov att annonsera ut "lägret" på olika brukshundsklubbars hemsidor! Jag som har lagt ner så mycket tid på att sitta och ringa både gällande ridhus och personer...suck! vad det känns jobbigt! Jag som ville att det skulle bli så bra och roligt, men nu är det inte ens säkert att det blir av:-(



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards