AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

En bra dag!......

Av Elin Haglund - 16 februari 2009 17:36

....har det varit idag!:-) Jag började dagen med en lång promenad med båda hundarna, Svea är hos oss idag. Innan vi gick promenaden så la jag ut ett spår till Mr M och ett spårupptag till honom. Spåret fick ligga med hundarna fick busa av sig i över 1 timme, härligt!.......


Mirko fick först ta spårupptaget. Oj det gjorde han riktigt bra. Han gick ut fint, gick först åt höger några steg men vände och gick åt rätt håll:-) Duktiga hund! Vi har ju inte tränat speciellt mycket på spårupptag. Sen fick han ta det andra spåret, han spårade riktigt bra idag. Nu har jag börjat att hålla emot i linan igen....få se om det funkar denna gång?Jag testade ju att börja göra det för kanske ½ år sedan men då blev han så osäker så han börja att lura mej, men nu har jag ju drivit upp motivationen och ska testa att börja hålla i linan ordentligt nu ett tag så får vi se hur det går.........


..........För jag kan inte låta honom spåra som han gör nu så då har jag inget val än att göra det så håller det så håller det!?..........Sen ska jag köra rätt så mycket godisspår i skogen ett tag nu för att försöka få honom nogrannare där. Han spårar kanon på svåra underlag som asfalt, äng, grus.....men när det kommer till skogen så blir han slarvig....grrr.....ska försöka att få till detta en gång för alla!...........


.........sen fick båda hundarna avsluta med att springa intervaller. I och med att jag var ensam så fick jag lov att sätta dom sedan gick jag 150-200meter, sen ropade jag på dom båda.....Åh jäklar vilken fart det blev:-) Sen fick de vila och varva ner en liten stund för att få ner pulsen lite innan nästa intervall. Dom båda fick springa 5 intervaller var, sen kände jag mej nöjd på att gå:-) så då blev det nedvarvning i 10 min innan vi åkte hem........


........Jag hann även med och styrkaträna mej själv under dagen:-) Sen blev det en till lång promenad,som inte var tänkt att det skulle bli en lång promenad men det var så fint ute så det var så skönt att vara ute och gå:-) Under promenaden blev det lite fritt följ för Mr M´s del......där har jag börjat om från skratch.....sitta i position.....gå några få steg......ska sedan vara nogrann med att öka ut sakta, fler och fler steg, sitta längre längre längre med kontakt....bra position, fokus, koncentration, inget pip.....så får vi se vad vi uppnår med detta??........måste ju testa att lägga en ny grund och se vart vi hamnar då?.....


Idag kan man inte klaga på att man har rört sig för lite iaf:-) Nu kan man sitta framför tv:n med gott samvete ikväll, men först ska det diskas....och kanske inhandlas en semla?:-)hihihi


En bra dag helt enkelt!:-).....det ska bli lite träning inomhus ikväll, fritt följ....och sen ska jag börja kedja ihop det med ett ligg eller nått.....nu jäklar börjar vi om!:-)


Jag måste bara få skryta lite: Idag har jag hållt upp med snus i 3 veckor och 1 dag!!!!Det känns skit bra!! Nu är det inte alls lika jobbigt, jag tänker nästan inte alls på snus längre:-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards