AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

En ond cirkel.....

Av Elin Haglund - 15 februari 2009 15:54

Jag tycker verkligen om att träna lydnad, ju svårare moment desto roligare. Jag älskar att finslipa momenten för att försöka att få dom så perfekta som möjligt, men det är i princip omöjligt att träna lydnad med Mr M nu förtiden så det känns jätte tråkigt! I och med att vi har så problem med hans pip så när vi väl tränar lydnad så ligegr fokuset på det och inte på att finslipa små detaljer eller ens köra moment. Jag är väldigt avundsjuk på er alla som INTE har PIP hundar!!tänk vilken tid ni som ni verkligen kan lägga ner på lydnadsträning!och inte på pip-träning..........




......I och med att lydnaden känns så motig som den är så har jag tappat sugen att träna lydnad. Det var länge sen vi tränade lydnad på riktigt. Gud vad jag verkligen kan sakna att känna det där "ruset" efter att lyckat lydnadspass!jag kommer inte ihåg senast jag kände så:-( Och vad jag verkligen kan längta efter att få gå ut och träna lydnad utan att tänka på det där jäkla pipet.........




........det blir verkligen som en ond cirkel det där med pipet.......jag är verkligen lugn nu förtiden.......när jag ska vara så lugn så blir jag nästan velig, vilket säkert gör Mr M ännu mer osäker på vad jag vill att han ska göra......i och med att jag inte kan träna lydnad på riktigt så känns inte träningen någe rolig vilket gör att vi knappt tränar lydnad fast jag vet att vi borde träna för att få till pipet, men jag vill inte träna om jag inte känner för att träna för då blir det ändå inget bra........det hela blir bara en ond cirkel och inte vet jag om vi har gjort några framsteg direkt?!......




..........Jag skulle bara vilja träna lydnad utan att behöva tänka på pip!men det kommer ju inte bara att försvinna av sig själv direkt så jag får väl se vad vi hittar på?......Det har liksom blivit en ond cirkel eftersom det känns som att det är väldigt långt kvar innan vi kommer att hitta tillbaka till det som vi en gång hade, när allt bara klaffade, när det var roligt och när Mr M och jag hade ett bra samarbete som jag inte vet vart det har tagit vägen?.......


......Lydnaden går inte bra, men desto bättre går specialmomenten som söket, uppletande, spåret:-) så jag får väl vara glad åt det:-). Men gud vad jag längtar efter att kunna köra lydnad på riktigt! Ja jag vet att det skulle inte vara roligt att träna hund om det inte fanns några motgångar, men pip är en väldigt jobbig motgång! Jag skulle kunna ta vilken motgång som helst bara jag slapp pipet!.....



........Jag kanske måste tänka om helt......jag kanske måste lära om allt han redan kan från början utan pip med bra fokus?.....se det som en ny inlärning med rätt fokus och utan pip innan jag sätter på kommandot......ska jag behöva lära om allt?.....det kanske är det lättaste?......att lära om allt och att öka ut väldigt successivt så att han känner sig säker på det han ska göra och vet hur momentet ska utföras alltså utan pip.......hmmm det tåls att fundera på?......jag testade lite med bla fritt följ inomhus idag att tänak ny inlärning och det gick riktigt bra!så det kanske vore något?........




.......känner att det ska bli roligt med Frida helgen som kommer så att jag får ny inspiration!känns som att jag inte har någon inspiration alls länge vad gäller lydnaden!......



Puss på er alla!

 
 
Ingen bild

mj

16 februari 2009 14:06

hej gumman! jag kan inte röra mig efter olyckan!!! jag vet inte riktigt vad jag ska ta vägen kommer inte att kunna sitta i bil upp så länge och sedan sitta i ett kallt ridhus.... ska till läkare och röntga mig. sedan till kropraktorn ev. går på starka värktab... e så ledsen men det kommer inte att gå.... hör av dig så fort du kan gumman. e jätte ledsen sett fram emot det så men smärtorna e olidliga ...förstår om det blir svårt att få tillbaka pengarna kram i massor.

 
Ingen bild

Elin

16 februari 2009 15:13

Ja jag hörde av Angelica att du hade ont! Usch stackare!! jag lider med dej!! Jag ska se om det går att ordna någon som tar din plats, Angelica hade ju ev någon som var intresserad och kan inte hon så har jag en tjej till som jag kan höra med så vi får hoppas att det löser sig så att du kan få tillbaka dina pengar! Gud så tråkigt att du inte kan komma!:-( Hoppas att du blir bra i ryggen!/Kram

 
Ingen bild

mj

17 februari 2009 08:37

ja jag kan inte hålla med dig mer.. hoppas att det e kostsamt att smita från en olycka.. (borde du veta va med tanke på yrke hihih) fy fan . jag som verkligen sett fram emot det. kul träffa dig igen du var så trevlig och få träna sammtidigt.. livet e orättvist... som faaaaaaan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards