AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

...................

Av Elin Haglund - 15 februari 2009 09:08

Jag kände igenom Mirko idag igen för att se om han hade ont någonstans idag eller om jag hittade några fler så, då hittade jag 2 sår i ansiktet på honom. Det är ju så svårt att känna när han har så mycket päls, men idag så kände man där "vätskan" hade torkat till sårskorpor. Jag vet ju inte om han har några fler sår just eftersom han har så himla mycket päls men han verkar ju inte lida så det är nog ingen fara. Ja 3 sår fick Mirko från gårdagen.....2 i ansiktet och ett under halsen.


Det känns lite bättre idag. Jag tyckte att Nettan skrev en bra kommentar som faktiskt stämmer bra!........ "Risken för slagsmål finns alltid. Att det sen bara säger pang och är ett faktum är ju något man är medveten om, men inte tror ska hända.  Men, allt gick ju bra, och man lär sig alltid något av situationen"................


Och visst är det så, risken för slagsmål finns alltid. Mirko och Nick har ju accepterat varandra och vi kan ha dom lösa bara de inte tar kontakt med varandra så självklart visste vi att chansen att det kunde bli slagsmål fanns i och med att de inte älskar varandra men de har lärt sig strunta i varandra. Men som sagt man tror ju inte att det ska hända, man tror ju att det alltid ska gå bra. Tyvärr gjorde det inte det denna gång, fast det hade ju kunnat gå ännu värre. Det här är ju tyvärr den bistra sanningen som man kan utsättas för när man har hund och framför allt en hanhundar. Jag har ju sluppit få ta del av denna bistra verklighet/erfarenhet tidigare då min älskade Musse gick ihop med allt och alla! Det skulle aldrig ha blivit ett slagsmål där inte.



 
 
Ingen bild

Cissi

15 februari 2009 15:09

Hej Elin ! gick in och läste på din hemsida, tråkigt det som hänt, men jag kan inte mer än instämma, att risken alltid finns, hur ska man kunna förutse?!!!jag hoppas allafall att både Nick och Mirko mår bra och att det inte blir ngt allvarligt men för ngra, och jag tror att man kan bli chockad över en sån händelse... allt kommer ordna sig, kram till er och hoppas på en löpning i Ågesta i veckan kanske, jobbar dock lite skumma tider.... höres / kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards