AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Vinterdäck.....

Av Elin Haglund - 28 oktober 2008 11:22

Imorse när jag skulle åka iväg med bilen så hade jag glömt bort att sätta i motorvärmaren, det var is på framrutan idag!Första dagen med is på rutan så nu märker man att vintern är på ingång. När jag körde iväg med bilen så kände jag att det var lite halt på vägen oxå så jag kände att nu var det dax att byta till vinterdäck. Så jag gick ner i förrådet och hämtade vinterdäcken och körde bilen till parkeringen för att byta. Jag brukar alltid byta däck själv, men denna gång fick jag se mej besegrad:-) eftersom jag tidigare i år hade fått lov att köpa 2 nya sommardäck så hade de ju dragit åt däcken med en sådan där maskin(kommer inte på vad dom heter:-)) så jag fick inte loss muttrarna så det var bara att åka iväg å få hjälp att byta däcken. Jag brukar göra det själv för jag tycker att det är onödiga pengar att lägga på att byta däck men denna gång kunde jag inte fixa det själv och nu när man en gång har bytt dom på verkstad så kommer jag ju även att få göra det i fortsättningen eftersom jag inte kommer kunna få upp muttrarna för egen maskin. Men nu är det gjort, skönt!Det kändes som att jag bytte till sommardäck alldeles nyss:-)


Idag blir det inte många knop gjorda.....känner mej sliten å sönderstressad så idag blir det en dag framför tv:n och datorn innan det bär av till jobbet.

 
 
Ingen bild

Nettan

28 oktober 2008 14:00

Jaa du, det är nog inte mycket annat att vänta än kyla, halka, snö och blåst.........och allt detta nu för med sig!
MEN, vi kan ju hoppas på riktigt, riktigt MYCKET!! snö, då är det mysigt, mitt i det besvärliga!//kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards