AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Elin Haglund - 19 oktober 2008 21:59

nej det är inte jag som har lagat söndagsstek:-)Utan jag å S träffades ute hos henne för att spåra. Mirkos spår började bra, jag hade tänkt börja hålla emot lite i linan idag å det gjorde jag, han spårade riktigt bra!Men sen så hände något, han var helt förvirrad å bara sprang å letade spåret.....ja ja man vet ju aldrig vad som hade varit där men det ska ju inte spela någon roll. Men jag lät honom jobba själv men han hittade inte tillbaka till spåret så jag selade av och slutade spåret, nya tag nästa gång!:-) det var länge sen Mirko tappade spåret så att han inte hittade tillbaka till det och jag ville inte styra på honom så han fick misslyckas idag genom att jag bara selade av oxå gick vi ner till bilen, sen var det inte mer med det:-)


Vi har inte spårat på ett bra tag, vet inte om det beror på det?så nu ska vi ta tag i spårandet igen å se om vi kan få till så att han tar vinklarna bättre och så att jag kan börja hålla igen honom lite i linan. 


Nu till söndagssteken.....:-).....S undrade om jag ville käka hemma hos dom efter spåret å lite lagad mat tackar jag aldrig nej till:-) så vi åkte hem till dom sen å där kastade jag boll åt Mirko nere på ängen nedanför deras hus så att han fick springa av sig å sen så var det dax för mat. Skönt att slippa laga mat någon gång och framför allt skönt att slippa äta ensam:-)


Imorgon så blir det spår igen så får vi se om det går bättre då?


Nu är det dax att åka till jobbet igen, suck!inte speciellt sugen att jobba en till natt, men men det här är iaf sista natten. Skönt!!

Av Elin Haglund - 19 oktober 2008 00:12

Jaha då var man på jobbet igen......kändes lite motigt att åka hit när man satt hemma i soffan å myste men men jobba är ju ett ont måste:-) Även fast jag inte skulle ha några problem alls med att fördriva tiden om jag inte skulle behöva jobba!men samtidigt så skulle det nog inte vara lika skönt att vara ledig om man var ledig hela tiden:-)


Idag har det blivit 2 långa promenader ute i det fina vädret, härligt!Mirko fick sig en vilodag från träningen idag, men imorgon är det dax för spårning. Det ska bli super skoj för det var ett tag sen vi spårade nu så nu ska vi ta tag i det igen. Målet med spårningen nu är att kunna "hämta hem honom" i linan lite, det har ju inte gått förut eftersom han då har blivit osäker men nu har jag jobbat upp motivationen så pass så nu borde det gå att hålla tillbaka honom lite i linan, vi får väl se?men jag ska börja med att hålla tillbaka honom väldigt lätt i linan så får jag ta det lite successivt så får vi se hur det går?för som det är nu så dom gånger vi har tävlat så har vi gått runt spåret på mellan 10-12 min vilket innebär att jag typ får springa ihjäl mej:-)


Fjärrdirigering, skiftena mellan ligg/stå går verkligen FRAMÅT för oss:-)Känns roligt värre! Jag valde att plocka bort kommandona på de respektive skiftena, så han får själv lägga sig å ställa sig utan att jag säger något, som jag gjorde på fjärren mellan ligg/sitt å det fungerar skit bra!Å nu har jag lyckats utöka avståndet till Mirko till iaf 4meter så nu ska jag bara utöka avståndet ytterligare och sen lägga på kommandona och efter att det fungerar inomhus så ska jag plocka ut det utomhus men än så länge så kör vi det bara inomhus. Känns super roligt! Jag trodde aldrig att vi skulle få till dom skiftena, men nu känns det som att vi är på god väg:-)


sussa sött!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards