AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Elin Haglund - 21 oktober 2008 16:32

Ja idag blir det ett blogginlägg med blandat innehåll......


Igår var det dax fö spår igen. Linn hängde med, skönt å roligt att få sällskap! Mirko fick sig ett spår på äng med fokus på vinklar å nogrannhet. Han gick riktigt bra!2 av vinklarna tog han super fint, som att han gick som ett tåg:-)de andra 2 så gjorde han stora slag men men det är bara att träna på!:-)så han fick revanch från gårdagens spårning, skönt för mej å säkert även för honom...hihi.....Oxå fick jag ju träffa Loke "fraggeln":-)Han har vuxit å blivit stor den söta lilla fraggeln!


Idag så stod det skydd å lite lydnad på schemat. Bilen bar av ut till Haninge där jag skulle träffa Åsa å Helen. Innan så stannade jag till på jobbet å tränade mej själv lite, styrketräning, skönt var det!Känns som att jag börjar få tillbaka lite av musklerna, skönt!:-), som jag har tappat den sista månaden då jag var sjuk. Ja ja tillbaka till hundträningen......först blev det lite lydnad, framförgående, fjärr - ligg/stå, vittring. Sen blev det lite skydd, Mirko fick göra anskällningar på Helen som figgade åt mej. Jag har nu bestämt mej att jag vill ha honom liggande så när jag släppte fram honom första gången så sa Helen ligg till honom och då la han sig. De andra gångerna så la han sig själv:-)Min duktiga å lättlärda lilla hund!


Sen så blev det lite till lydnad efter skyddet eftersom jag ville testa tipset jag fick av Åsa så då körde jag framförgående å linförhet. Jag fick tips av Åsa idag att testa belöna ner honom med godis å det funkade kanon!!Tack för tipset Åsa!:-)


Precis när jag var påväg att åka så kom det en bil å ur den kliver en ursnygg kille:-)Han ser att jag sätter på Mirko ett täcke så han frågar lite om det å sen fortsätter vi att prata lite till:-) En riktigt snyggning som hade en schäfer!:-) Åsa å Helen, ni missade värsta hunken!


Imorse när vi hade varit ute på promenad å när jag skulle ta av honom halsbandet så såg jag att han var alldeles röd i vänstra örat oxå pep han till när jag tog av honom halsbandet så han har väl fått öroninflammation, suck!men jag får hoppas på att det inte blir värre, för min ekonomi är knapp nu så jag får vänta tills vi får lön innan jag går till veterinären isådana fall. Jag tänkte att jag kan ju testa att med epi-otic å se om det ger något reslutat men när jag skulle använda det så försökte Mirko att bita flaskan:-) för han ville inte att jag skulle göra det så han har nog riktigt ont i örat så jag får väl se hur det artar sig?


Igår knäppte Linn lite bilder när vi spårade som jag ska lägga ut på bloggen så fort jag har fått dom så äntligen blir det lite nya bilder i bloggen, det var ju inte direkt igår:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards