AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Elin Haglund - 12 oktober 2008 17:55

Back on track täcke ska Mirko få:-) Jag har aldrig tänkt tanken att kanske min hund skulle behöva ha ett täcke, jag har ju en schäfer som ska klara av kyla, det är ju bara en hund:-)Men igår började jag att tänka om.....Mirko ska få sig ett back on track täcke som han kan ha på sig i bilen. Har man kört med honom eller om man ska köra med honom å han sitter i bilen så hinner han ju bli riktigt kall innan träningspasset eller så blir han kall för fort efter att man har tränat med honom så nu ska han få sig ett täcke:-) Jag är alltid noga med att värma upp honom före ett träningspass och varva ner honom efter ett träningspass, jag är även väldigt noga med att ge honom massage minst 1g/vecka för att förebygga skador å nu så ska han då även få ett täcke för att ytterligare minska skaderisken:-)


6 anledningar till att ha täcke på hunden (inte att hundarna ska ha täcke när man är ute å går eller tränar utan att de ska ha täcke i bilen):

* Ökar blodcirkulationen

* Reducerar inflammation och svullnad

* Ökar återhämtningsförmågan mellan tävlingstillfällen

* Förebygger skador

* Värmer och lösgör muskler före och mellan träningspassen och ger snabbare återhämtning efter träning

* Lindrar ömma ryggar och spända muskler

Vilken reklam jag gör för Back on track:-)men när jag red så var Back on track täcken de bästa täckena man kunde ha, så det bara måste vara det bästa för hundarna oxå!Å vad kan inte vara bättre än att min kära pappa ska betala för det!TACK pappa!du är för snäll!!:-)


Jäklar vilken träningsverk jag har idag efter att ha stått stolpe åt Mirko på skyddet...hua vad ont jag har i kroppen!Har jag sådan träningsverk så kan man ju fundera på hur Mirko känner sig i sin kropp då han säkert fick jobba med muskler som han kanske inte har använt tidigare eller iaf jobbade med musklerna på ett annat sätt än han brukar:-)så ikväll så ska det bli massage för Mirko med kanske lite Aloe Vera linement....ska ringa å rådfråga mamma:-)


Idag blev det lydnad på klubben å sen åkte jag ut till S för att köra uppletande.....uppletandet gick si så där......vi har varit lite slarvig med att köra uppletande nu ett tag, måste ta tag i det igen! Han har så mycket spring i benen, att ofta kan det gå alldeles för fort. Full fart ut å full fart in igen ist för att stanna å kolla av om det verkligen är någonting där ute.....någon som har något tips hur jag ska få till att få ner farten lite på honom så att nosen hänger med i det tempot som hans ben springer?:-) Han har gått bra på uppletande ett bra tag men som sagt nu har vi inte kört på länge.....får lägga om träningen lite så får vi se hur det går?men som sagt tips mottages gärna!:-)


Puss å kram på er! Om 3 veckor är det dax för lite mer än 1 veckas semester, så skönt!


Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards