AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Elin Haglund - 22 oktober 2008 14:27

Ja jag måste bara börja att säga att ni som inte har varit på Eko än(det är alltså en affär för er som inte visste det:-)) så måste ni ta och åka dit! De har allt möjligt, billigt fast med bra kvalité!Det kan ju inte blir bättre! Jag var där igår å köpte mej en longerlina till skyddet å gissa vad jag fick betala för den??!!69 kronor!som hittat!och jag har ju ändå hållt på med hästar så jag kände på den och den kändes precis i materialet som de som jag använde till hästarna när jag höll på med det så det är liksom inga skit saker som de säljer. De säljer allt från hästtäcken till konservburkar:-)


Idag var det dax för sökträning......Det var en vad jag/vi trodde lätt och öppen bana idag, men oj vad jag/vi hade fel!Det blåste rejält så många av hundarna drog lite i banan. Mirko gick hyfsat bra......men det blir lite fokus på riktning nu igen!så det kommer sökpasset bestå av nästa gång! Idag vek han nämligen av lite för tidigt så det ska vi ta tag i nu! Jag tror att det beror på att jag har börjat att lägga in tomslag....?! Vid ett skick så vek han av för tidigt, då kallade jag in honom gick fram till den punkten där han vek av och skickade där ifrån och det fungerade riktigt bra! Men det är mycket att tänka på för mej som aldrig har kört en egen hund på söket. Jag har ju figgat mycket och varit med på många sökträningar innan jag skaffade Mirko men jag har aldrig kört någon egen hund i söket så det blir mycket hjärnverksamhet:-)Men roligt är det!och vi har ju bara kört i ett halvår så vi har mycket kvar att lära både jag å min lilla hund:-)


Efter träningen.....får skriva mer sen Linna ringde precis så nu ska vi iväg å styrketräna:-)......


Ja nu har jag varit duktig med mej själv oxå och roligt var det att få sällskap av Linn:-)Tack för sällskapet! Nu har det blivit styrketräning 2 gånger denna vecka!jag känner mej redan nöjd med mej själv:-)Så nu blir det förhoppningsvis något springpass oxå?:-)


Ja som sagt efter sökträningen så började jag att träna Mirko på tomskick utanför söket, det gick riktigt bra!Roligt tyckte nog både han å jag att det var!:-)


På kvällningen blev det lite lydnadsträning innan höstmötet på klubben drog igång. Lydnaden gick HELT SUPER!!Mer än så orkar jag inte med att skriva, men han var super super!Inte ett enda litet pip:-)En glad matte som slutade i tid med träningen:-)


ja idag blev det mycket gjort, jag känner mej helt slut nu när jag äntligen hamnade i soffan.....har varit på språng största delen av dagen idag....roligt!men nu känner jag mej trött.....Idag kunde jag inte motstå frestelsen så påväg hem från klubben idag så blev det en lite chokladbit inhandlad:-)


Ja just det....Mirkos öra ser mycket bättre ut!:-)efter att jag fick kortinsonsalva av grannen,TACK SÅ MYCKET MIMMI!Nu är det bara att hålla tummarna att det går över så vi slipper uppsöka veterinären!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards