AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Elin Haglund - 15 oktober 2008 19:49

Ja jag är rätt så duktig på att överanalysera allt som gäller hundträning så att jag till slut varken vet ut eller in:-) Denna gång gäller överanalyseringen sökträningen:-)Jag vrider å vänder och med den lilla erfarenhet jag har av hundträning så tar det mycket analyserande och diskussioner med folk innan jag kommer fram till hur jag vill göra, eftersom jag vill att slutresultatet ska bli bra!


Sen är jag ju duktig på att vara väldigt självkritisk gällande all hundträning som jag å Mirko tar oss för, detta kan ju vara både negativt å positivt.....för man måste ju även se det positiva i träningen för att lyckas tror jag så jag jobbar på det!:-)


Sen jobbar jag å Mirko även på att hitta en lösning på det frustrationspip och skall som han kan få ibland....vet inte om jag har hittat den lösningen  men nu kör jag på det sättet jag har valt å ser om det ger resultat, men jag måste ju ge det lite tid för att se om det ger resultat:-)det får framtiden utvisa? Men jag tror iaf att jag äntligen har kommit på varför han har pipit å spårat ur på tävling efter ännu mer analyserande å genom att ha provat lite olika saker......det jag har kommit fram till är att jag helt enkelt har kört med alldeles för mycket belöning med bollen å även för mycket belöning å för lite tävlingsmässigt. Han börjar att pipa på träningen oxå nu när jag har börjat vara mer snål med belöningen så vi får kämpa på i vinter å se om vi kommer på rätsida med problemet annars så får vi se om det är möjligt för oss att tävla i vår?Det får framtiden utvisa:-)


idag så hjälpte Linn mej med att börja köra in den fasta rulle på Mirko.....Oj vad duktig han var! Linn fick sätta sig ner på huk några meter bort å sen skickade jag honom å första gången fick Linn peta lite på rullen sen så tog han den å sen tog han den själv 3 gånger til:-)En glad matte å en duktig hund!!:-)


Idag har jag även hunnit med att styrketräna mig själv:-)Har ju inte tränat på 3 veckor då jag har varit sjuk, men nu ska jag komma igång igen:-)



Uppdatering......

har sett på veckans Grey´s, så super bra det programmet är!Idag så var det VERKLIGEN ett happy ending, ni som såg det vet vad jag menar!:-)Men jag kan ju inte påstå att jag kände mej mindre ensam efter dagens progam direkt men men:-(.....tur att jag har mina djur iaf:-)......ja ja jag vet hur jag låter nu men när man ser en massa happy ending på tv där folk får varandra åt höger å vänster så känner man sig helt plötsligt väldigt ensam där jag sitter ensam i min soffa framför tv:n......men jag kommer väl att hitta någon om 10 år eller nått eller så kanske jag får leva singel resten av mitt liv?:-)


Sussa sött allihopa där ute!......zzzzzzzzz.......

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards