AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Elin Haglund - 5 oktober 2008 09:07

Ja usch vad jag är FÖRKYLD....det har satt sig på rösten(låter som att jag jobbar på en porrtelefonlinje eller nått:-)), hostar, kraxar, snörvlar, gör ont i bröstet. Det jobbigaste är nog hostan! Det blev inte många timmars sömn i natt eftersom jag bara låg å hostade:-( Jag kan ju inte påstå att jag är den bästa på att ta det lugnt när jag är sjuk:-) fast man egentligen skulle behöva det.


Ja vi fortsätter med våran träning av olika slag, det har blivit MÅNGA NYA MOMENT som vi håller på att träna in.....sittande i grupp, sättande under gång, vittring, fjärr, metallapportering, inkallande med läggande, utvecklat rutan med ligg å inkallning(ska väl ta upp konen nu igen när vi inte har någon tävling på G) så vi har fullt upp. Sen ska det finlipas på vissa andra moment oxå så vi har som sagt att göra!men det är roligt att få träna lite nya moment:-)


I VINTER kommer krutet att ligga på att få till alla nya moment, finslipa på vissa moment som kräver det:-), lägga fokus på övergångar mellan momenten(inför tävling), förbereda mitt yrväder inför alla moment(jag gör det redan idag men måste göra det mer medvetet), utöka koncentrationsförmågan hos Mr M, börja hämta hem honom i spåret, lägga fokus på vinklar i spåret, fortsätta att jobba med söket så att vi förhoppningsvis blir startklar till våren:-)......Ja som ni ser så har vi lite att jobba med:-)men det känns jätte roligt!


Jag, Linn å Josefin var ju på föreläsning med EVA BOTFÄLDT. Hon är riktigt bra men det var ju inte direkt någonting nytt eftersom jag använde mej å lusläste hennes bok kontaktkontraktet när Mirko var liten "puppi", men det är alltid bra att få lite uppfräschning å motivation!


Sen har jag ju nu hunnit börja läsa "MED SIKTE PÅ 10:AN". Den kan jag verkligen rekomendera!För mej som aldrig tidigare har tävlat i ren lydnad så är den boken riktigt riktigt bra!Många bra tips å idéer! Det jag känner att jag behöver mer kunskap om är hur jag ska förbereda mig å min hund inför tävling, det står iaf lite om det i boken men jag har mailat NINA SVARTBERG för att höra om hon har någon tid så ska jag å Linda ev träna för henne....jag hoppas det!!:-)Om inte hon kan så får det blir träning för MONIKA LINDBLOM igen nu i vinter, hon är petig som få men det passar mej:-)


Och som sagt till helgen så är det dax för SKYDDSLÄGER för REMY BRÄNDEFALK!så himla roligt!ska bli jätte roligt att få börja med det!!sen ska man bara hitta någon grupp att köra med eller så får jag åka på en massa läger å köra upp han i skyddet på enbart läger:-)


Sen så ska jag åka å hälsa på Kristina å Patrik och övriga nere i KARLSTAD i början av November, det ska bli riktigt roligt!Jag har varit påväg dit å hälsat på länge men i och med att jag jobbar helger så blir urvalet helger som jag kan åka till folk å hälsa på färre att välja bland å det har inte funnits många helger som jag inte har varit upptagen när jag inte har jobbat. Så då kanske det förhoppningsvis blir lite skyddsträning å sökträning?!Å sen ska jag ju få träffa Kristinas nya lilla odåga, det ska bli riktigt spännande!:-)


Sen så ska jag även försöka att komma med på kurs för MARIA HAGSTRÖM, hon ska ha några sökkurser i vinter så jag hoppas att jag kanske kan åka å hinner få en plats på någon av dom när de läggs ut på hennes hemsida!


ja just ja.....jag har även varit på DATE här i helgen!vad ska jag säga......han var super trevlig, lättsam å söt!men en riktigt stadsmänniska å jag vet inte....det är väl inte riktigt rätt typ av kille för mej.....jag som håller på så mycket med hundar å är ute i naturen så skulle jag nog iaf behöva träffa någon som uppskattar naturen, han behöver inte hålla på med hundar så länge han inte är allergisk men om personen inte alls gillar naturen så kommer vi ju ändå aldrig att ses:-)......så det blir nog ingen fler date med killen i fråga efter lite funderingar så har jag kommit fram till det.....jag vet jag har nog hunnit bli lite kräsen å det är ju inte alltid så himla bra eller så kanske det är det?nu när jag vet vad jag letar efter hos en kille:-)


Oj oj idag blev det en salig blandning i inlägget, men det var ett tag sen jag skrev:-) å som sagt jag har lite saker inplanerade i höst/vinter så det känns roligt!!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards