AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Vi rider.....

Av Elin Haglund - 23 oktober 2008 21:48

på vågen från igår:-)Fy fasiken vad bra det gick på lydnaden igår!!!:-) Jag skrev ju inget mer om det igår men jag måste bara skriva lite om det idag eller det som gick helt j-vla super bäst!:-)Linförheten!!!Nötning har gett resultat!Han gick slickad med blicken uppåt hela tiden!Kors i taket!:-)Å ingen trängning:-)tjoho! ja ja nog om det!


Ju mer jag läser artiklar på nätet å ju mer jag analyserar å filosoferar så inser jag varför det inte har funkat på tävling: helt enkelt tränat för lite tävlingsmässigt träning....ja ja säger säkert vissa.....det är väl klart att det var det eller kanske till och med det behövs inte.....fast jag har alldeles för lite tävlingserfarenhet men nu har jag lärt mej av mina misstag och insett det:-) och det behövs verkligen på Mirko....så nu ska jag lägga upp träningen på ett litet annat sätt. Jag ska mestadels köra som jag kört eller iaf 90% av träningen och resten av träningen ska jag köra allt från 2-4 moment innan han får belöning och ibland bara 1 moment innan belöning och självklart fortsätta med att dela upp momenten men det har blivit för mycket finslipning och sönderdelning av momenten så nu är det nya tag! Det ska även bli lite annan träning för att uthållighet, koncentration och stadga....framtiden får utvisa om vi lyckas?:-)


Känns jäkligt bra just nu!Vet hur jag ska lägga upp träningen och hur jag vill göra med hans pip som uppkommer ibland så nu är det bara att köra på och blicka framåt:-)


Idag blev det en vilodag, eller en springtur blev det i det fina vädret, skönt! och sen hjälpte jag min granne Mimmi med hennes hund Akela med lite lydnadsträning. Hon har hjälpt mej med att ta ut å kissa Mirko vid några tillfällen så jag känner att jag vill bjuda igen så då kan jag ju hjälpa henne med lite lydnadsträning. Mirko fick hänga med och ligga vid sidan av planen å sen fick han köra lite markeringsövningar med den fasta rullen på Mimmi, det gjorde han galant:-)


Nu är det bestämt att jag å Mirko ska på en roadtrip ner till Karlstad, ska bli skit skoj!En massa hundträning, ny inspiration, ny motivation & en massa hundsnack väntas:-)


Bilder kommer såsmåningom, den som väntar på någotgott väntar aldrig för länge:-)

 
 
Annika

Annika

23 oktober 2008 22:55

Hello! Härligt när det går bra! Klart man ska rida på vågen och njuta!!! Jaså, ni har bestämt helg. När kommer du till Värmland?

http://www.ljungsten.com

 
Ingen bild

Janne å Arne

24 oktober 2008 11:45

Jätte bra om man kan vara fyra- fem stycken så att man har både tävlingsledare och dommare när man tränar. Olika personer som kommenterar och att dom står uppställda som på tävling. Sen ska dom titta kritiskt på och se allt det som man själv inte ser. De får inte vara rädda för att tala om när det inte ser riktigt bra ut så man får en chans att rätta till det. Plus att man själv blir lite nervös då, precis som på tävling. Ha de bra.

 
Ingen bild

Elin

24 oktober 2008 13:04

Det blir helgen den 1-2 november som det bär av ner till Karlstad:-) Skulle vara roligt om ni är hemma för då kanske vi ses något!/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards