AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Elin Haglund - 24 augusti 2008 09:39

har jag varit i natt å lilla illbattingen Loke!:-) Loke skulle leka med Mirko hela tiden så jag fick ha tålamod och "puttade" bara bort honom eftersom Mirko inte direkt hjälpte till:-)Mirko var alldeles för snäll!Jag sa till honom att han fick hjälpa mej, men han bjöd bara upp till lek själv!men som sagt han är så snäll med lilla Loke så det är roligt att se!Helt plötsligt verkan han vara en mycket äldre hund än vad han är. Sen var det dax att sova så jag stoppade in Loke i buren å det var sååååååå synd om honom, han pep i 25 min innan han slutade å somnade. Sen väckte han mej halv 7 imorse och ville ut å kissa. Vad tror ni det första var han gjorde när han blev utsläppt ur buren?Jo sprang direkt till Mirko för att leka! Sen så fick han sig ett märgben å det låg han och åt på tills matte kom och hämtade honom! han utmande även mej genom att morra åt mej när jag skulle ta och flytta benet till hans filt, men icke sa nicke det får man inte göra!:-)


Det är verkligen full fart på Loke, det går inte att jämför med hur Mirko var när han var liten:-)så det kommer nog att bli en hund med mycket hund i minst sagt!:-)Men det är självklart att det är svårare att koppla av borta å med en rolig hund dessutom!Så han var duktig den lilla pirayan:-)


Igår blev det en riktigt lång promenad, vi var ute sammanlagt 3 timmar med ett stopp hos Linn där jag blev bjuden på kladdkaka:-)mums!


I em ska vi ut och lägga spår....jag kanske återkommer med en

 uppdatering....



Uppdatering........

Efter att Linn hämtat Loke så blev det en promenad. Det blev lite lydnadsträning under promenaden. Körde snabba lägganden - har backat helt där för att försöka få det snabbare. Kryp - nöter på! Sitta kvar - med störning. Ingångar på kort avstånd.


Sen på em blev det spår. Mirko fick ett spår på ca 400-500meter, spåret gick som i serpentiner över en grusväg. Han klarade vägövergångarna helt super trots att det passerade ett stort antal människor på vägen medan spåret fick ligga. Sen sa Petra att hon hade sett svampplockare där hon la mitt spår och han spårade super bra trots det!:-) Idag skulle jag vara lite påhittig och gav Petra ett märgben som hon skulle lägga som slutapport och tänkte att Mirko säkert skulle bli super glad!tror ni att han blev det????Nej inte direkt!:-)Tur att jag hade bollen med mej så han fick den istället:-)


GRATTIS KRISTINA & TUVA OCH HENNES HJÄLPFÖRARE PATRIK TILL EN BRONSPLATS I SM`ET!!!!!STORT GRATTIS!SÅ HIMLA ROLIGT!!!!!

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards