AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Uppdatering....

Av Elin Haglund - 27 november 2008 20:00

ja en springtur blev å båda hundarna fick hänga på, dom skötte sig exemplariskt!


Sen blev det hem å vila ett litet tag....sen skulle jag skjutsa Svea så passade jag på att åka å träna lydnad efteråt eftersom det knappt blev någon lydnad idag på dan.I och med att det är så himla slaskigt ute så bestämde jag mej för att åka till Larsboda industriområde å träna där på en bra parkeringplats som jag har hittat:-).....


Jag hade tänkt att jag bara skulle värma upp och sedan köra fjärr och läggande under gång tävlingsmässigt men insåg rätt så snabbt att det inte skulle fungera idag.....som sagt hyfsad taggad Mr M! Men det blev först lite linförhet - fast så mycket blev det inte eftersom han var taggad å pipig så fick han mest ligga ner....sen blev det fjärr, det är även där pip så han fick även där ligga ner mycket innan jag fick honom på rätt koncentrationsnivå men när jag sedan kunde köra fjärren så gjorde han super!jag körde bara skiftena ligg/stå måste börja att köra det utomhus nu oxå....medan jag nöter på att få till skiftena stå/sitt snyggt inomhus.


Sen blev det inkallande med ställande, har backat lite i inlärningsfasen.....Efter inkallande med ställandet så blev han tyst och hade bra koncentration resten av passet:-)skönt!för det tar på tålamodet att inte kunna köra som jag vill och inte heller så effektivt som jag vill.....


Sen har vi ju även backat i framförgående eftersom han helt plötsligt inte kunde det för några veckor sedan men idag då jäklar gick han ut fint men som sagt han stretar hyfsat men det har jag bestämt att skita i nu igen eftersom det var just att jag ville få bort stretandet som gjorde att han började lägga på ett beteende i framförgåendet som jag inte vill ha så då får han väl streta då. Sen avslutade jag med linförhet med fokus på vänster svängar (små fyrkanter & runda cirklar) och då gick han mycket bättre utan något pip. Han har riktigt bra kontakt upp på mej nu efter att vi hat lagt ner mycket tid på det:-) Men nu ska vi åka till Farsta Centrum och träna någon dag så att vi får mycket störning:-)


Ja mina inlägg nu förtiden är inte så spännande men men så är det emellanåt.......

 
 
Anne A

Anne A

28 november 2008 11:28

Hej!
...tack för din omtanke och visst går det bättre när man har fler hundar OCH när jag vet att det var det bästa för Whopi. Det är alltid roligt att läsa det du skriver eftersom du just skriver som du tänker. Träna bara så tävl.mässigt som du kan och förläng uthålligheten. Jag skulle kunna skriva 10 sidor om detta med pip och gnäll...VET vad du går igenom, men om man ser kapaciteten i sin hund så är det bara att kämpa på...funderar på VAD han lär sig när du lägger honom? VET han att det är för att han piper?...eller blir han tyst för att han just ligger men inte kopplar ihop det med själva momenten...att han ska vara tyst just vid din sida?...inte lätt att besvara... Tänk på alla STARTER....låååång kontakt... belöna stort och "bygg på" saaaakta Phu!...allteftersom. En fokuserad hund=tyst...Lycka till!

http://www.hundkurserna.se

 
Janne å Arne

Janne å Arne

30 november 2008 10:29

Pipet måste vara genetiskt för det hade jag på Elka åxå (duckar för Gunnel). Nej skämt å sido så var det så och när jag plockade bort alla bollar och kamp grejor som jag hade i fickorna så blev det bättre.

http://blogtown.se/blog.php?id=arne12

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards