AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Elin Haglund - 20 november 2008 13:49

jag ser det snöar. Det var väl roligt hurra!.....ja men det låg inte kvar speciellt länge:-) Igår kväll när jag gick ut på promenaden så snöade det, mysigt....men som sagt imorse var det borta....fast det var fortfarande kallt. Det som är skönt med att det är kallt ute är att marken blir hård och inte är en enda geggig sörja länge.


Personlig utveckling?.....ja det kommer jag att ha uppnått om några månader....nu när jag kör hårt på passivitet så fort det är det minsta pip så kommer jag att få ett jäkla tålamod och ett lugnare jag:-)....Jag är ju inte direkt en person med långt tålamod utan jag som person är väl helt tvärtom gentemot vad jag måste vara:-) Elin = dåligt tålamod(i vissa situationer), stressig, kort stubin, energiskt vad Elin måste vara = lång stubin, stort tålamod, en lugn filbunke. Men som Vera sa idag, jag får se det som personlig utveckling och faktiskt så är en bra hundtränare en person som kan anpassar sig till hunden och inte bara köra på samma sätt med alla hundar!:-)


En härlig dag har det varit idag, sol och riktigt kallt ute:-)


Det blev en tur till klubben idag å det var många som var där och tränade så det var bra störning. Jag började med att värma upp honom och lägga ut slutbelöningen. Sen gick vi in på plan och körde läggande under gång, apportering och hopp över hinder och sedan fick han belöning. Det gick riktigt bra men jag fick lägga ner honom någon gång innan jag körde vidare. Sedan jobbade vi med att M skulle sitta stilla under skall, kontakt-kocentration med störning, fritt följ - fokus på konstant kontakt!, hopp över hinder - uthopp coh sedan avslutade vi lydnadspasset med framförgående - fokus på utgången.


Passet tog lång tid idag men det får det lov att göra, jag får inte känna mej stressad när jag ska träna eftersom han inte får utföra någonting om han inte är i rätt sinnesstämmning. Men all tid som jag lägger ner på detta är det värt i framtiden eftersom om jag inte får till så kommer vi ändå inte att kunna tävla så det är bara att köra på och vara envis:-)


Sen fick han köra släppanden på mej och idag släppte han när jag blev stilla:-) och utbackningar...duktiga lilla hund!


Påvägen hem stannade vi till vid Ågesta Gård och tog en springtur, det var riktigt j-vla tungt idag men nu är det gjort å jag kan känna mej nöjd med mej själv:-)


///Från en lugn,tålamodigare och positivare Elin:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards