AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 7 november 2008

Av Elin Haglund - 7 november 2008 20:19

är snart slut:-( oj vad veckan har gått fort! Den har varit mer än lugn så att säga:-) Veckan har minst sagt nästan bara inneburit hundar, hundar och åter hundar:-) Jag har inte haft några problem med att fylla veckan, jag skulle inte ha några problem med att fylla min tid om jag inte behövde jobba:-)fast då skulle det ju inte vara lika roligt att vara ledigt heller!


I måndags stod det spårning med Linda å Alva på schemat....det blev ett skogsspår med fokus på vinklar. I början var han lite väl ivrig, vilket gjorde att han hade svårt att ta upp spåret ordentligt.....men sen tog han upp det och gick riktigt riktigt bra i vinklarna!:-)Inte alls några stora slag alls, roligt!så det ska bli ännu mer fokus på vinklarna i framtiden för det har gett resultat. Det blev även lite lydnad på fotbollsplanen hemma och vad jag minns så gick det bra:-)


I tisdags blev det lite lydnad på klubben, där fokus låg på krypet, framförgående, inkallande med läggande och ställande, metallapportering, skall och lite annat smått och gott:-) På kvällen fick jag sällskap av Elisabeth & Sacco på en promenad runt 6km slingan, Tack för sällskapet!alltid roligare med sällskap på promenaden!:-)


I onsdags var det sökträning igen men det har jag redan skrivit om....


I torsdags så var jag å Linn och kollade lite på hundförarnas träning, det var roligt och inspirerande....det fick mej att fundera lite på framtiden:-) sen påvägen hem så stannade jag till på klubben och där blev det lydnad.


Idag så var det dags för att träffa ett litet gäng på klubben, det var super bra träning! Jag blev kommenderad igenom fritt följ och jag fick fram beteendet som jag har fått på tävling och "jobbade" honom igenom det tills han gick bra och var koncentrerad. Sen körde jag inkallande med ställande, man han var inte tillräckligt fokuserad så jag fick lägga på ett dubbel kommando, så det var oxå bra att få köra med "tävlingsmässig störning":-) för då dyker ju sådana saker alltid upp. Sen körde vi skall och det är inget som vi har tränat på speciellt mycket, men han satt riktigt fint, skällde super bra och tystnade fint!!!:-)tjoho! Efteråt så tränade jag lite till själv, det gick bra!Blev framåtsändande(måste ta tag i det momentet igen, kryp, inkallande med ställande. På kvällningen fick jag sällskap av grannen på promenad, Tack för sällskapet!:-)


Som sagt en vecka full av hundträning:-)


Varför är det så att vissa moment sätter sig jätte snabbt utan nästan ingen träning alls medan andra tar hur lång tid som helst att få till?? Efter lite funderingar så måste jag nu lägga mer fokus på vissa moment medan andra får vila ett tag......


Elisabeth gav på förslag att jag skulle starta en datingsite(hjärnsläpp, kommer inte på hur man stavar det, säkert felstavat?!:-)) för hundmänniskor...hihih....kanske ett bra förslag??:-)



Jag har även hunnit med att träna mej själv denna vecka, skönt!men bara styrketräning så lördga å söndag blir det förhoppningsvis springturer:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards