AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Elin Haglund - 19 november 2008 16:11

hur jag imponeras av ER som enbart jobbar dagar! Jag förstår inte hur ni hinner med och orkar träna hund efter att ni har kommit hem från jobbet och det är helt becksvart ute!IMPONERAD!En stor eloge till alla er hundmänniskor där ute :-) Jag har jobbat dag mån å tis den här veckan å jag får verkligen ingenting gjort när jag har kommit hem, det känns så sen å sen är det så himla mörkt å tråkigt ute. Så jag känner verkligen hur mycket jag trivs med att jobba kväll när man har hund som man tränar med. Jag vet att jag skrev precis samma sak förra året när det började att bli mörkt på kvällarna men det är först då som jag verkligen känner och uppskattar att jag jobbar kväll så att man kan träna å gå promenad i dagsljus, så himla skönt!:-)


Vi har hunnit med en del sedan sista jag skrev.....men jag drar bara lite kort vad vi har gjort den här veckan.....i måndags så mötte Linn & Loke upp på skolan här i Sköndal och det blev lite markeringsövningar för Mirko (höga legor med fast rulle) och sen hjälpte jag Linn med Loke så att han fick göra några hittaövningar, han var duktig den lilla fraggeln!och OJ vad han kampade med mej!roligt att se! Jag tror nästan att han blev lite förbannad på för att han inte vann kampleksaken:-)


Innan Linn kom så hann Mirko få sig ett spår på skolgården.....spåret gick runt innergården på skolan,framför alla dörrarna..hihi....väldigt infekterad mark:-) och under tiden jag la spåret så kom det minst 2personer och passerade över spåret men det vållade inga som helst problem....Spåret gick nästan bara på asfalt, det gick över sand på ett ställe där jag hade gått in i skolans stora sandlåda och sedan gick spåret upp på en scen som fanns på skolgården....Han spårade som en gud!Båda jag å Mirko verkar gilla asfalts spår:-)det är så himla roligt och bekämt eftersom man inte behöver låta spåret ligga lika länge:-)


Idag så var det sök.....Mirko fick göra ett kort pass idag....han har fått gjort så många skick de sista passen då han även har fått göra många tomslag så idag fick han 4 skick bara, de 3 första med figge - fastrulle - påvis och det 4:e skicket så blev det en hittaövning där han fick hitta hela gruppen å det tyckte han var roligt:-) Idag fick jag kommentaren: "ni kommer då aldrig att få något problem med att klara tiden på tävling":-) full fart å raka rör! springa springa springa, det är roligt tycker Mirko! Han gick super idag. Söket har verkligen gått framåt så det är roligt att se!


Ikväll blir det en slappar kväll framför tv:n:-)

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards