AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Elin Haglund - 23 november 2008 12:44

Efter att jag hade opererat Mirko lite så tänkte jag träna lite inomhus....Jag började med att lägga fram mattan och köra lite kryp, krypet har fått vila någon dag nu å WOW!Med wow menar jag att han kändes lugn och bromsade in självmant, nu är nästa steg att få upp hans blick mot mej....så att han får ner baken lite till. I och med att det kändes så bra så nöjde jag mej med en vända på mattan.


Sen blev det några skiften stå/ligg, inte ett enda "fel ligg". WOW!


Å det fanns inte ett enda pip idag så vi kunde köra på utan att behöva lägga ner honom.WOW å TJOHO! Ja ja det kanske var en gångs tillfälle men när det händer så får jag känna mej så himla nöjd!


Så nu ska vi ut i snön en sväng innan det bär av det till jobbet:-(som tur är jobbar Linn idag, så då känns det lite bättre att åka till jobbet iaf:-)

Av Elin Haglund - 23 november 2008 10:30

Helt underbart!Gud vad snö vi har fått. Jag blir alldeles glad och snön låg även kvar imorse när jag vaknade:-)


Igår så jobbade jag först hela dan. När jag sedan hade hämtat Mirko hos hans underbara dagmatte så skyndade vi oss hem för att hinna gå ut i vinterlandskapet innan det blev becksvart ute. Det hade snöat nästan hela dagen medan jag hade suttit inne på jobbet. Å vad härligt promenad med en massa snö å en massa bus på golfbanan:-) Senare på kvällen var det dax för funkisfest på klubben, det var super trevligt å väldigt bra anordnat med god mat! När jag senare kom hem på kvällningen så fick jag leka sömmerska då Mirko har fått en hotspot bak på korset igen.....suck....det var 1,5 år sedan han hade det!suck!Men det är på precis samma ställe!Konstigt!Man undrar ju vad det beror på?för han har ju knappast blivit blöt och det är inte heller speciellt varmt ute!Ja ja först trodde jag att jag skulle slippa klippa bort pälsen men det började att vara så himla mycket att nu har jag klippt bort pälsen så att han ser typ ut som en hittehund.....Ja ja sömmerska var det....jag tog en t-shirt som jag hade som det var XL på klippte bort ärmarna la, klippte bort under magen och gjorde ett hål för svansen och så så hade han fått sig en liten dress så att han inte kunde klia sig:-) Ja ja man får vara initiativrik när man inte har någon krage hemma:-)


Idag ringde till och med väckarklockan fast det är söndag, men jag hade bestämt med Annika & Troja att vi skulle ta en promenad vid halv9 och det känns som ett måste att kliva upp i hyfsad tid när jag ska iväg och jobba senare i eftermiddag. Vi tog en riktigt lång promenad på 1,5 timme, det var så himla mysigt!


jag fick verkligen en WOW känsla häromdagen! Jag å Mirko har ju nött på skiftena stå/ligg hur länge som helst men nu jävlar sitter dom!till och med ute!ja vi har bara kört det inne så att skiftena skulle sitta snyggt inne först men nu sitter dom även ute, TJOHO!:-)Nu ska vi lägga krut på stå/sitt ett tag å sen ska vi se hur det går att sätta ihop alla skiftena?det lär ju bli en utmaning!


Snart dax för jobb så då ska Mirko få klä sig i sin fina tröja igen:-)eftersom han ska få vara hemma idag å grannen tar ut honom åt mej. TACK Mimmi!

 

Så här såg det ut utanför mitt fönster imorse:-)Härligt! 


















Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards