AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 14 november 2008

Av Elin Haglund - 14 november 2008 15:36

måste jag berätta!Jag tog kontakt med en Canis instruktör i Västerås eftersom hon är den canis instruktör som bor närmast, jag ville höra med henne om hon skulle hålla någon sökkurs eller sökläger men jag fick svar att hon inte hade någon kurs eller läger inplanerad. Men sedan fick jag ett till mail där hon erbjöd mej att komma och träna sök med hennes sökgäng!!!!Tjoho! Roligt!så om 2 helger så tror jag att det blir så ska jag åka dit och träna med dom!så himla roligt!:-)


Idag blev det uppletande.....hittade en lite rolig ruta vid golfbanan.....om jag säger så här den var väldigt jobbig för Mirko:-)rutan låg i en uppförsbacke. Han jobbade på super fint!Han blev riktigt trött på slutet, kan tänka mej att det blev lite mjölksyra i musklerna....hihi...å sen så skulle han ändå orka att jobba med näsan men han gjord det bra!Sista föremålet var svårt.....det var en liten liten liten brandslangsbit(det är din E men jag har glömt bort att ge den till dej!:-)) som jag hade hängt upp en bra bit från marken och jäklar vad han fick jobba för att hitta den:-)

I veckan har det hunnits med lydnad, springturer, sök, tränade skydd på mig själv - tränade på släppanden och backa ut och lägga sig......vad jag kommer ihåg så har ALLl träning FAKTISKT gått bra!Jag kör konsekvent på mitt sätt gällande pipet och vi har gjort rejäla framsteg gällande pipet!både Mirko och jag:-)Så det känns hoppfullt!!:-)


I helgen kommer mamma på besök, så jag å syrran ska laga middag till henne imorgon. På söndag ska jag gå en heldagskurs för Monika Lindblom, en kurs i belöningskriterier/belöningsteknik och träningsplanering. Hoppas att jag får med mej något matnyttigt från kursen?!!!Ska bli riktigt roligt!


Måste bara beklaga mej lite.......;-)......gud vilket j-vla tråkigt väder!Det har varit mulet, regn och mörkt hela veckan känns det som men men man är ju inte gjord av socker så träning har det som sagt blivit ändå:-) Men det är lerigt på planerna nu! men tränar man på kvällen vilket inte händer allt för ofta för mej:-) så finns det fina industriområden i närheten av mej med fina upplysta parkeringar som passar ypperligt att träna på:-) Sen finns det även garage med tak på 2 ställen som jag vet om där man kan träna på kvällstid, så det kanske blir aktuellt i vinter om det nu blir någon snö?


Nu har vi kommit till den årstiden som jag egentligen älskar mest av allt eller iaf om det kommer snö, men utan snö så hatar jag denna årstid eller hatar å hatar men jag hatar mörkret!det blir mörkt så himla snabbt. Men jag är väl lyckligt lottad ändå eftersom jag mest jobbar kvällar vilket innebär att jag kan träna när det är ljust ute och får alltså många timmars dagsljus varje dag, härligt!:-)annars skulle jag nog gå in en depression tror jag......!


Ja nu blir det snart en promenad ute i regnet......

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards