AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

HUND TILL SALU!!!!!!!!!!!

Av Elin Haglund - 30 augusti 2008 15:03

Idag är han billig!!!!!!Idag har vi startat i lägre spår för 3:E gången!!!!!! Vi hade platsliggningen sist,så jag sket i den när jag insåg att vi inte skulle klara uppflytt. Hade vi fått en 10:a på platsliggningen så hade vi ändå varit 10 poäng ifrån uppflytt!!!!!


Vad hände då???????han spårade ur på lydnaden idag igen!!!kändes helt super på uppvärmningen men icke sa nicke, han pekade finger åt mej och pissade på mej väl inne på banan!


Det enda positiva med dagen är SPÅRET där vi hade 7+slut på 10 minuter!


Vad är det som händer???han har ju gått hur bra som helst på lydnadstävlingarna!!varför fungerar inte lydnaden på brukset? Om det inte heller fungerade på lydnadstävlingarna skulle man ju kanske få gå till själv eftersom det då skulle kunna bero pga att man rör sig annorlunda eller för att man är nervös men eftersom han gör bra lydnadstävlingar så måste jag ta å fundera vad detta beror på?.........Jag värmde även idag upp på precis samma sätt som när jag tävlade Lkl2.....


.............det finns för mej 2 olika alternativ på vad det kan bero på om jag nu inte ska gå till mej själv.....

............1:a alt.att han blir taggad av att ligga i bilen och vänta på att få komma ut och jobba och att jag då kanske får börja att ta ut honom tidigare och gå en rejäl promenad innan vi sätter igång å värmer upp inför lydnaden.................

....................2:a alt.att han blir trött psykiskt å inte orkar hålla ihop ända till lydnaden(det här alternativet vet jag inte om jag tror på.......eftersom jag lätt kan köra ett uppletande på 6-7 skick och sedan gå å köra ett lydnadspass utan problem)......

.................jag blir väldigt funderad eftersom det bara är på spårtävlingarna som han har spårat ur på lydnaden.......


Det var en tjej på tävlingen idag som sa att hon fick vara nöjd med sitt resultat trots många nollor, hon menade att hon fick ju det resultat utifrån den lilla träningen hon har lagt ner(hon var gravid). Då svarade en annan tjej att hon inte tyckte att hon fick det resultatet som hon borde ha fått med tanke på den tid hon har lagt ner på träningen. PRECIS SÅ KÄNNER JAG!!Så mycket tid jag lägger ner på denna träning och hund!Och vi har ju momenten eftersom jag lyckas att få ett 1:a pris i Lkl2 trots att vi nollade ett moment!


Jag har finslipat och plockat isär momenten i små små delar för att förbättra det som vi fick nerdrag på, på Lkl2......men ändå gör han inte det jag vet att han kan!Slarvar med ingångarna, nollade läggandet - vilket verkligen ALDRIG har hänt(han trodde att det var framåtsändande?????hur kunde han tro det?????), tugg på apporten hela vägen in - hur ska jag få bort det när det inte ens går att få fram på träningstävlingar????


Jag ska tävla nästa helg igen, känns väl måttligt roande!NOT!Hur många gånger ska vi behöva starta lägre spår för att få uppflytt kan man ju fråga sig!!!Vad ska jag träna i veckan då???vi har ju finslipat till förbannelse redan!!.......får köra mycket tävlingsmässig träning å se om det ger något resultat????


Ni blir säkert less på mej ni som läser detta!men när man lägger ner så mycket tid och vet att vi har momenten och även har gjort momenten med ett bra resultat men att vi aldrig klarar av det på lägre spår så tycker inte jag att det är undra på att jag blir less å tappar motivation!men ni som känner mej vet även att jag får tillbaka motivationen snabbt:-)men vi kanske får satsa på LP2 istället om vi inte får till detta å lägga lägre spår på hyllan?????


Jag kommer inte att lägga in poängen från dagen......!!

 
 
Linn

Linn

30 augusti 2008 17:09

Jag har ju visserligen pratat med dig redan, men åter igen, ge inte upp! Att sen Mirko får skärpa till sig är ju en annan femma, men ni kommer att greja det! Du är grym, och Mirko med thanx to you! Kom ihåg det...du har en jättebra hund och ibland är inte vägen spikrak, lite krokar får man leva med ;) kram

http://www.lokeriesen.blogg.se

 
Ingen bild

Nettan

30 augusti 2008 22:09

Hej igen!!
Ja du Elin, det är det här som är tjusningen med att hålla på med djur:-)
Ena dagen sol, andra regn!!! och sen ska man fundera ut vad/varför det blev som det blev!
Men, förr eller senare kommer lösningen, ibland utan att man riktigt vet vad man gjorde annorlunda, helt plötsligt funkar det bara!!! den dagen kommer, vänta och se.......
kram

 
Helen

Helen

30 augusti 2008 23:17

Vad trist att det inte funkade på lydnaden! Det är ju konstigt att det inte funkar just med tanke på hur bra han gick på lydnadstävlingen sist. Lycka till med din plan:=

http://home.swipnet.se/malle

 
Elisabeth

Elisabeth

31 augusti 2008 08:40

Jag förstår din frustration och besvikelse för jag vet hur mycket tid ni lägger ner på träning och jag vet hur duktiga ni är!!
Gläds åt att spåret gick super, dra ett streck över lydnaden och ta nya tag!
Förr eller senare sitter helheten, som sagt ni har många år på er och ni är verkligen superduktiga båda två. Ni kommer att nå målet det är jag helt övertygad om!

Misströsta inte, se framåt och var inte arg på Mr M, det finns alltid en anledning till allt.
Kram Lisa

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Elisabeth

31 augusti 2008 08:41

ps, jag kan inte komma med i em, ska bort, hade varit roligt annars.

 
Ingen bild

Elin

31 augusti 2008 08:44

Fast det är nog inte det som jag tycker är tjusningen att hålla på med djur:-), men jag förstår vad du menar!men jag tror även att det inte bara är jag som skulle bli less när det händer 3:e gången gillt på ett lägre spår och när jag framför allt trodde att jag hade hittat lösningen på problemet när jag ändrade och la mer tryck på honom eftersom han gick ut och gjorde en suverän Lkl2 och eftersom han kändes exakt som han gjorde på Lkl2:an på uppvärmningen på lägre spår tävlingen!Det svåra är även att han kan kännas så med och fokuserad på uppvärmningen men så fort jag tar steget in på plan, då pekar han finger åt mej!

Ja ja....jag vet att alla vill vara positiva och peppa mej men jag hoppas och tror att ni förstår hur jag känner också!?

 
Annika

Annika

31 augusti 2008 11:33

Tjena bruden,
Förstår absolut din frustration och besvikelse när det inte fungerar! Ibland är det svårt att analysera och förstå varför det inte fungerar ibland på tävling. Men ni har verkligen potential och som du märker är vi många som tror på era framtida framgångar!!! När kommer du till Värmland och tränar/tävlar?
Många varma kramar från oss

http://www.ljungsten.com

 
Ingen bild

Elin

31 augusti 2008 15:45

Tack Annika det värmde!:-) Jag har haft fullt upp men ska förhoppningsvis ner i slutet av månaden, men ska prata med Kristina närmare om det, så snart kommer jag ner till Värmland med stora förhoppningar om lite nya tips å ny inspiration!:-)/

 
Janne å Arne

Janne å Arne

31 augusti 2008 18:04

Hej du har säkert fått många tips, här kommer flera. Träna tävlingsmässigt med TL å dommare och folk som tittar på och kan säga hur det går. En bruks tävling är jobbig, upp tidigt, vara igång hela dagen och en nervös förare. Det blir bättre, bara man är envis och söker lösa problemen. Hoppas det går bättre nästa gång.

http://blogtown.se/blog.php?id=arne12

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards