AKJAS MIRKO

Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Hmmm....dagens träning....

Av Elin Haglund - 16 juni 2008 11:47

gick väl så där......körde framåtsändande för att fräscha upp det momentet......han gjorde 2 bra gånger å dum som jag är så kör jag en gång till å då får vi problem, han förstår helt plötsligt inte att han ska gå ut i full galopp ut till gruppen utan det blir trav......jag vill iaf få en gång med full fart ut till gruppen så får han sin belöning oxå slutar vi där tänkte jag, men fick inte riktigt till det så.....


..... i tog en pause från det momentet och körde lite linförhet ist.....han gick bra på linförheten men inte alls den ögonkontakten som jag har haft på sistone å inte heller lika allert.....men han hade bra position!:-)(något positivt:-)) men kändes lite loj......sen blev det framåtsändandet igen eftersom jag iaf ville få till en bra utgång fram till gruppen innan jag la ner det momentet....å det fick jag till genom att gå lite närmare konerna då drog han iväg i full galopp och han saktade även ner vid konerna:-)så han fick gå 2-3 steg sakta men sen blev det belöning:-)....Nu ska jag plocka isär framförgåendet igen, för jag har märkt att när jag kör hela momentet så har han redan lärt sig på de få gångerna som vi har kört det att han ska sakta ner vid gruppen vilket få konsekvensen att han går i lite saktare galopp eller till och med trav(självklart kommer det ingen belöning då utan då gör vi om) och om han går i galopp fram till gruppen så saktar han av tidigare å tidigare gruppen så nu blir det till att dela upp momentet igen så blir det nog bra:-)Men han är duktig min lilla gubbe eftersom jag inte längre behöver säga sakta när han kommer till gruppen utan han saktar av självmant så det är lite roligt att se å något positivt:-)


.......Sen blev det lite fjärr sitt/ligg men han kändes även lite loj där så vi körde bara några få gånger........


.....sen så struntade vi i att träna, blev ett kort träningspass idag men varför nöta på när han inte känns riktigt på G utan då får man göra något annat istället å köra lydnad någon annan dag.....jag är ju bortskämd i och med att jag har en hund som sällan går dåligt när vi tränar å det gick han väl inte idag heller men han var helt enkelt lite mer loj än vanligt....



.....vi avslutade istället med att köra lite kondtionsträning i form av våra bollövning:-)....så jag körde slut på lill killen:-)


Mirko har ju fått vila 3 dagar nu å jag trodde att han skulle vara mer gasad än någonsin men så var inte fallet, det kanske inte passar Mirko att vila:-)hihihi....



kram på er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards