AKJAS MIRKO

Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Elin Haglund - 5 juni 2008 19:45

Idag så har jag jobbat dag å när jag kom hem så blev det en springtur trots värmen, men vi sprang ner till en sjö så att Mirko fick svalka av sig där efter halva springturen så han orkade bra. Det var riktigt skönt att springa trots värmen faktiskt:-)


Sen nu på kvällningen så gick jag ut för att träna lite på baksidan där vi har en sådan fin gräsmatta....när jag kommer ut så är det några som sitter å äter på ena halvan av gräsmattan så jag tar den andra halvan å börjar träna där.....jag håller på för fullt då kommer det några och börjar spela fotboll precis där jag tränar.....alltså då menar jag PRECIS där jag tränar.....bollen for precis kring mina ben......jag kände....vad f-n att dom fick spela någon annastans.....jag var ju faktiskt där först.....jag körde på ett tag å det var faktiskt riktigt bra störning:-)och mirko var super duktig, vi körde linförhet å trots fotbollar som kom bredvid oss å killar som var runtomkring oss så hade han kontakt med mej:-)tjoho!men sen orkade jag inte mer så vi flyttade oss till en annan gräsplätt(dock inte lika bra:-()....jaja.....


Linförheten så låg fokus på position, mycket bättre redan idag:-)Har fått honom längre bak men nu kör vi ju än bara korta sträckor å mycket belöning i form av köttbullar:-)


Sen blev det kryp, där nöter vi på men mycket belöning å få steg när jag går helt upprätt....kanske vi får till det någon gång i framtiden?:-)Krypet låg fokus på position och ett steg i taget, även tekniken. bara belöning när han hade rätt teknik sen fokuserade jag även på ligget när jag ska lägga ner honom så att han verkligen hade armbågarna i marken....hade han inte det så gjorde vi om....


Lägganden med fokus på armbågarna i marken tränade vi oxå. Sen var det dax för rutan som vi inte har kört på ett tag, men den gjorde han finemang:-)Jag skickade honom 3 gånger med musmatta i rutan men den 4:e gången så tog jag bort den å han ställde sig klockrent på mitt kommando:-)!ett till tjoho!


Idag så körde jag bara godis som belöning....väskan med leksakerna låg vid sidan om och jag fick nästan samma beteende som jag har fått på de 2 lägre tävlingarna som jag har startat....sen så fick han sin boll som slutbelöning.....summa sumarum är att jag måste börja plocka bort bollen nu igen och ist försöka att använda mej av godis som belöning så länge det går oxå får han bollen som slutbelöning.....beteendet är nästan som att han blir frustrerad för att det inte kommer någon belöning i form av boll....fast detta stämmer inte alltid för när S kommenderade mej igenom lägre klassen så fick han inte heller någon belöning men då kom inte detta pip, men det tåls ju att pröva:-)



Lösenord

Vill ni läsa blogggen? Maila mej: elin_haglund81@hotmail.com så får ni lösenordet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards